Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybliven ägare till mx5 1995!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybliven ägare till mx5 1995!

    Hej!

    Jag har nyss köpt en mx5 1995 med 1,8.
    Jag tycker den har bra väghållning, men slår igenom bak i gupp.
    Fram sitter coilovers av märket ta technix och bak är det fräscha original stötdämpsre och kortare eller kapade fjädrar

    Den känns fast både bak och fram. Höjden är ca 32cm mellan nav och skärm fram och ca 31 bak.
    Jag funderar vad en budget lösning för att förhindra genomslag kan vara?
    Beställa 2st coilovers av sammma märke eller någon annan lösning? Fattar det som att originalstötdämpare är för långa och mjuka för sänkning?

    Finns det någon som har beggade grejor är jag intresserad.

  • #2
    Välkommen hit!

    Lite udda med olika grejjer fram och bak.
    Samma coilovers runt om är bästa scenariot.
    ND 2,0 Sport '17 - Svart
    Good-win Racing Roadster Sport Race lättviktsljuddämpare/ 949 Racing 6UL lättviktsfälgar / Mazda kjolpaket / Mazda (Eibach) sänkfjädrar / Hankook V12 Evo2 235/40 / Kort "Mustang" antenn / Formsydda väskor / Brodit hållare för Garmin DriveLux / Liten skylt fram / Röd startknapp. Bilder...

    SÅLD! - NA 1,6 '92 - Svart (Black and Tan 1/700, såld ny i Schweiz)
    16” Barzetta Katana Black / Hankook Ventus Prime / 2,5” Simons rostfritt sportsystem med kromat ändrör 100 mm / GAZ Coilovers / Extra stabiliseringsstag i fram- och bakvagn / Magnecor tändkablar / Nardi träratt / Kromade Runabout S800 backspeglar / Beige läderdamask till växelspak och handbroms / IL Motorsports sportpedaler / Träpanel / IL Motorsport Träknopp på växelspak och handbromsspak / IL Motorsports Front Lip / IL Motorsports Twin Low Profile Lights / Blinkers & positionsljus fram i klarglas / OBX Fuel Lid Door Cover / Vita skärmblinkers / Vita sidoreflexer / Fjäderbenstag

    SÅLD! - NBFL 1,8 Sport '04 - Svart
    Öhlins Road & Track Coilovers / GC Fabrications båge / Ferrita cat back / 16" Enkei RPF-1 med 35mm offset / FM's hjulvinklar / Toyo Proxes R1-R / Sparco Spint V stol / Rostskyddsmetoder behandling / Demonterade solskydd med Moss täcklock / Baggagerumsnät / Liten skylt fram med egen tillverkat fäste / Formsydda väskor / Audiolink Bluetooth. Bilder...

    Vad är det för motorrelaterat som händer i Stockholm?

    Comment


    • #3
      Jo - med 31 cm bak är den sänkt.
      Oavsett så har jag förstått att fjädringsvägen ÄR begränsad.
      Men med bra coilovers (eller hårdare fjädrar?) så slipper du nog åka på bumpstoppen så ofta :-)
      Nollkoll innehåll NA -91
      ND -19 nästan som från fabrik (slängt ut "ljudtuben")

      Comment


      • #4
        Jsg har beställt 4s eibach fjädrar nu.
        Frågan är hur bra det skulle bli med fräscha original dämpare som jag har, könns lite dyrt med 4s koni eller likvärdiga.


        Finns det några bra bra budgetalternativ?

        Comment


        • #5
          Fjädrar köpta

          Jag har köpt en sats eibach fjädrar nu.
          Funderar hur dom skulle funka med fräscha original dämpare som jag har liggande?
          4st koni eller likvärdiga var ju inte gratis, men självklart skulle det bli bättre.

          Tanken är att åtminstone testa den på. Banan nästa sommar, men vet inte om jsg kommer tycka det är kul eller ej.

          Gissar att man gsnska snabbt kommer vilja ha bättre däck, fjädring mer effekt mm då.

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av Fredrik Hesse Visa inlägg
            Välkommen hit!

            Lite udda med olika grejjer fram och bak.
            Samma coilovers runt om är bästa scenariot.
            Håller med dig.
            Jag har beställt 4s eibach fjädrar nu kollade efter bra dämpare, men dom kostar minst 4000kr så jag funderar på att testa med fräscha original dämpare som jag har liggande och se hur det blir.

            Tanken är att testa den på bana och se hir den funkar, misstäner stt ska det vara kul så vill man köpa bättre däck, fjädring mer effekt mm då.

            Är det någon som har några bra grejor liggande så. Kan jag vara intresserad.

            Tel 0705822193

            Comment

            Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta bort  
            x
            eller Allowed Filetypes: jpg, jpeg, png, gif, webp
            x
            x
            Avancerade alternativ
            Rendering Options

            Lägg fem till 7, vad har du nu?

            Working...
            X