Auto-Mobil.se
+ Svara på ämne
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Nybliven ägare till mx5 1995!

Reg.datum
    jun 2011

Standard

Välkommen hit!

Lite udda med olika grejjer fram och bak.
    Samma coilovers runt om är bästa scenariot.
    Ordförande Miata Club of Sweden - chairman@mx-5.se

ND 2,0 Sport '17 - Svart
    Good-win Racing Roadster Sport Race lättviktsljuddämpare/ 949 Racing 6UL lättviktsfälgar / Mazda kjolpaket / Mazda (Eibach) sänkfjädrar / Michelin Pilot Sport 4 / Kort "Mustang" antenn / Formsydda väskor / Brodit hållare för Garmin DriveLux / Liten skylt fram / Röd startknapp. Bilder...

NBFL 1,8 Sport '04 - Svart
    Öhlins Road & Track Coilovers / GC Fabrications båge / Ferrita cat back / 16" Enkei RPF-1 med 35mm offset / FM's hjulvinklar / Toyo Proxes R1-R / Rostskyddsmetoder behandling / Demonterade solskydd med Moss täcklock / Baggagerumsnät / Liten skylt fram med egen tillverkat fäste / Formsydda väskor / Audiolink Bluetooth. Bilder...

NA 1,6 '92 - Svart (Black and Tan 1/700, såld ny i Schweiz)
    16” Barzetta Katana Black / Hankook Ventus Prime / 2,5” Simons rostfritt sportsystem med kromat ändrör 100 mm / GAZ Coilovers / Extra stabiliseringsstag i fram- och bakvagn / Magnecor tändkablar / Nardi träratt / Kromade Runabout S800 backspeglar / Beige läderdamask till växelspak och handbroms / IL Motorsports sportpedaler / Träpanel / IL Motorsport Träknopp på växelspak och handbromsspak / IL Motorsports Front Lip / IL Motorsports Twin Low Profile Lights / Blinkers & positionsljus fram i klarglas / OBX Fuel Lid Door Cover / Vita skärmblinkers / Vita sidoreflexer / Fjäderbenstag / EBC Greenstuff

MSV: Mercedes-Benz S213 E220 CDI Exclusive ´17 - Svart

Vad är det för motorrelaterat som händer i Stockholm?

Mx5 sundsvall Guest

Standard Nybliven ägare till mx5 1995!

Hej!

Jag har nyss köpt en mx5 1995 med 1,8.
    Jag tycker den har bra väghållning, men slår igenom bak i gupp.
    Fram sitter coilovers av märket ta technix och bak är det fräscha original stötdämpsre och kortare eller kapade fjädrar

Den känns fast både bak och fram. Höjden är ca 32cm mellan nav och skärm fram och ca 31 bak.
    Jag funderar vad en budget lösning för att förhindra genomslag kan vara?
    Beställa 2st coilovers av sammma märke eller någon annan lösning? Fattar det som att originalstötdämpare är för långa och mjuka för sänkning?

Finns det någon som har beggade grejor är jag intresserad.

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får posta nya ämnen
  • Du får posta svar
  • Du får posta bifogade filer
  • Du får redigera dina inlägg
  •