Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NC sport 2,0 2006, uttagen 2007 säljes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • NC sport 2,0 2006, uttagen 2007 säljes

    Hej på er

    Efter drygt tio år som ägare till min NC så måste jag tyvärr sälja den. Mätarställning endast c:a 3700 mil i fint väder
    och i toppskick förutom bakdäcken som behöver bytas. Allt är original förutom att den är sänkt (gjort efter
    att bilden är tagen). Originalfjädrarna följer såklart med. Skicka mail till mats.asson@gmail.com. Bilden har
    några år på nacken men den ser likadan ut idag. Jag kan självklart fixa nyare bilder vid intresse. Prisidé 120.000 kr.

    MVH Mats Andersson

    IMG_1097.jpg

  • #2
    Hej igen. Jag lade inte ner nåt större jobb på att sälja bilen i höstas men nu provar jag igen. Jag har inte längre någon bra plats att vinterförvara den, annars skulle jag förmodligen behålla den. Sommarturerna med den här pärlan kommer man att sakna. Jag har inte kollat vad priserna ligger på nu men det som står ovan går såklart att diskutera. Jag lägger in den här på forumet och i klubbens facebookgrupp.

    Comment


    • #3
      Nehej.. Ingen större respons här. Jag har ingen lust att lägga in den på blocket med allt vad det innebär. Är det någon som har erfarenhet av att sälja via kvd?

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Mats Andersson Visa inlägg
        Nehej.. Ingen större respons här. Jag har ingen lust att lägga in den på blocket med allt vad det innebär. Är det någon som har erfarenhet av att sälja via kvd?
        KVD funkar OK, men de har tidigare inte tagit bilar som är äldre än 10 år. Men fråga dem!
        Mazda MX-5 1,6 1991, röd (inte helt original)

        Comment


        • #5
          Vad är problemet med att sälja privat, jag har sålt alla mina bilar ( ca: 55-60 ) Privat och med högre pris och aldrig varit något problem,
          då bilarna alltid var i bra skick och som jag har beskrivit dem.
          Sålde min sons MX-5 2012 för ett par år sedan med vinst efter ett par års användning, utan problem och den nya ägaren var riktigt nöjd.
          NC 2006 LE 2361 / 3500 "Lätt" Modifierad med Öhlins Chassikit mm.
          Boxster 982 GTS 2021 4.0, PDK, Interör-PKT, och mycket mer.
          242 GT 1979, Volvo Original Racing. Helrenoverad.

          Comment


          • #6
            Det är inga problem att sälja privat. Jag vill gärna att den kommer till någon som kan fortsätta att ta hand om den. Det är mest blocket som jag vill undvika. Nu var det väldigt länge sedan jag sålde någon bil där iofs men då ringde det en hel massa folk som kändes lite opålitliga. Men det får väl gå det med om det blir tvunget.

            Comment


            • #7
              Nu är bilen såld. Köparen hittade bilen här på forumet och det känns som att den kommer att bli väl omhändertagen även i framtiden. Förhoppningsvis så blir han också medlem i klubben framöver. Nu får vi se hur länge det dröjer innan abstinensen blir för svår. Jag får erkänna att känslan när jag såg bilen åka iväg för sista gången var tung och ögonen blev en aning fuktiga. Jag får önska honom lycka till med bilen! Någon moderator får gärna lägga till såld i rubriken. Tack för mig!

              Comment

              Working...
              X