Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NC 2006, 1.8, 126 hk, manuell, winning blue, soft top

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • NC 2006, 1.8, 126 hk, manuell, winning blue, soft top

    NC 2006, 1.8, 126 hk, manuell, Winning blue, soft top

    Såld! 20181012

    Ca 9200 mil
    16"-fälgar
    Svart skinnklädsel
    BOSE stereo
    AC
    (Ej farthållare)

    IMG_5583.JPG IMG_5636.JPG IMG_5792.JPG IMG_5793.JPG blue6.jpg

    Jag köpte bilen 2012 på Auto-Mobil i Billdal (som nu är auktoriserad Mazdaåterförsäljare i Varberg).
    Dessförinnan fanns bilen i Kiel i Tyskland. 2006-2008 ägdes den av Mazda i Kiel och från 2008-2012 ägdes den av en privat ägare i Kiel.

    Efter jag köpt bilen tog jag kontakt med Mazda i Kiel och de var snälla och scannade in de servicepapper de hade och skickade, så jag har Tyska Mazdas historik på bilen.

    Själv har jag servat den enbart på auktoriserad Mazdaverkstad, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2018.
    Orsaken att jag inte servade den 2017 var att vinterväglag kom innan jag hade servat den och då bestämde jag att vänta tills 2018 istället.
    Det gör att trots att bilen är 12 år, är den sista gjorda servicen 11-årsservicen, för att inte missa det årets serviceåtgärder.
    Jag lät även byta batteriet nu på sista servicen, som jag tror suttit i sen bilen var ny.
    Den har gått igenom alla besiktningar utan anmärkning.

    Jag har monterat en Goodwin Racing RoadsterSport Q ljuddämpare som jag köpte och importerade från Goodwin Racing i USA.
    Originalljuddämparen har jag kvar och den medföljer såklart också bilen.

    Jag har aldrig kört bilen på bana, och jag har ställt av den på vintrarna. Jag har ökat däcktrycket och haft torrbollar i bilen under avställningsperioden, och jag har sommar som vinter haft den i garage. Oftast har jag gjort service så att oljebytet kommit precis innan avställningen.

    De två halvljusmotorerna som justerar halvljusets höjd har jag låtit koppla ur, då de började fungera dåligt och låta.

    Jag bifogar några bilder på bilen från olika tillfällen. (Jag själv är inte med på någon av bilderna.)

    Vid intresse så skicka gärna ett personligt meddelande!


    Michael
    Linköping
    Last edited by Michael Hemgård; 2018-10-13, 18:41. Anledning: Såld

  • #2
    Har den AC undrar Crilla i Linköping?

    Comment


    • #3
      Ja den har AC.
      Kan tillägga att den inte har farthållare.

      Comment


      • #4
        Hej! Efter att ha fått lite frågor om priset, så skriver jag ut priset jag tänkt här.
        85.000 kr.

        Comment

        Working...
        X