Auto-Mobil.se
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: NC med 1,8 vs NC med 2,0?

Reg.datum
    maj 2015

Standard

Härligt stort grattis till er Janne hoppas vi syns snart. Vad har ni för planer framöver?
    The gray wolf
    ND 2,0 Sport
    Ceramic micra.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jan Zingmark Visa inlägg
    Tack för alla svar. Efter att ha läst alla svar och andra utvärderingar och rekommendationer, hade vi väl tänkt oss en 2.0, men blev en röd 1.8 (2007) med få mil på mätaren och standardutrustad i övrigt. Visst, det är ingen racerbil men den känns ändå väldigt trevlig.
    Grattis, på de vägar där Miator trivs bäst så är inte skillnaden så stor. Åk Brudfjällsvägen och fråga dig om du behöver större motor.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Standard

Grattis!
    Antaglingen bra pris, lägre skatt och mindre bränsleförbrukning.
    NC PRHT 2015. Spirit Edition
    Adjustable interval viper, TapTurn, LED back lights, Glove compartment LED, Foot-well LEDs. Fog/DRL: Nighteye 4000LM. Focal ISS 570, Öhlins R&T, GSTOP

Reg.datum
    maj 2016

Standard

Tack för alla svar. Efter att ha läst alla svar och andra utvärderingar och rekommendationer, hade vi väl tänkt oss en 2.0, men blev en röd 1.8 (2007) med få mil på mätaren och standardutrustad i övrigt. Visst, det är ingen racerbil men den känns ändå väldigt trevlig.
    Röd MX5 NC 1.8 2007

Standard

Tror skicket och utrustning är viktigare än motorn - för de flesta
    2017 2.0 Sport
    OFH2 Header, OFT Tuning, Koni Sport Yellow justerbara dämpare, GWR RoadsterSport fjädrar/Performance Bump Stop/RoadsterSport SuperStreet ljuddämpare

Standard

Hej
    Har en 1.8 NC PRHT av sista årsmodellen (2015) och har ju kört vassare bilar än den...
    Men på småvägar är det faktiskt kul att kunna köra full gas med högt motorvarvtal genom en kurva men samtidigt hålla sig "vid" hastighets gränserna. Fick upp den i 199km/h (gps) på autobahn med taket på men då visslade så högt runt rutlistern bak så det va inge trevligt.
    Upplever den alltså inte som klen och min är relativt bra utrustad.
    Senast redigerat av Oscar Mattsson den 2018-07-27 klockan 14:48.
    NC PRHT 2015. Spirit Edition
    Adjustable interval viper, TapTurn, LED back lights, Glove compartment LED, Foot-well LEDs. Fog/DRL: Nighteye 4000LM. Focal ISS 570, Öhlins R&T, GSTOP

Reg.datum
    okt 2014

Standard

2.0 finns både med 5 och 6 vxl-låda. 2.0 finns även i s.k. Sport med Bilsteinfjädring. Rent generellt är 2.0 oftast bättre utrustad. 1.8 finns dock i några specialutgåvor med mycket utrustning. Dessutom är 1.8 billigare rent generellt.
    Vilken man ska ha är nog en smaksak, vissa tycker om att bara glida och då räcker nog 1.8, andra vill gasa lite mer och då är kanske 2.0 lite mer lämpad.
    Annars är väl rådet att provköra och jämföra vad man själv tycker. Kom på en bilträff så kan du nog få prova olika bilar. Westerqwarn utanför Västerås och Nifsta utanför Uppsala är väl närmast för dig.
    Senast redigerat av P Lindgren den 2018-07-27 klockan 13:43.

Reg.datum
    maj 2016

Standard NC med 1,8 vs NC med 2,0?

Jag har sökt info här på forumet kring detta, men inte lyckats få något vettigt svar, annat än att 2,0 verkar vara ett måste (för vissa). Jag kikar f n på annonser på begagnade NC. De flesta har 1,8 motorn och någon enstaka har 2,0. Mera hästkrafter kan ju vara kul . Men frånsett prestanda, vad är det för skillnader mellan dessa modeller? Upplever ni som har 1,8 den som ”klen” eller räcker den till?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Röd MX5 NC 1.8 2007

Liknande ämnen

1. Möte med vit NC i HBG
    Av Bengt-Olof Kardell i forum Jag mötte Lassie
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-09-17, 15:38
  2. NC: orginalskinnratt med knappar
    Av Per i forum Miatarelaterat Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-05-31, 08:41
  3. Fälgar med orginaldäck till NC