IL Motorsport
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Vattenkyld intercooler?

Reg.datum
    apr 2018

Standard

Tänkte du köra samma kylare till både motorn och intercoolern, eller menar du att du ska ha två stycken? Om du har bara en kylare blir det ju också samma kylvattenkrets, och då kommer inte laddluften kunna bli kallare än motorns arbetstemp (vilket torde vara ungefär så varm din laddluft redan är utan intercooler). För att kyla bara laddluften så är en "motorkylare" istället kraftigt överdimensionerad.

Om det går att montera en vanlig luft-luft-intercooler så är nog det en enklare och oftast effektivare och mer driftsäker lösning.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jonathan Andersson Visa inlägg
    Tjena! Som rubriken lyder funderar jag på en vattenkyld intercooler! Kör med en mp62 kompressor som laddar 0.4! Har ett 70mm hjul till pullyn som gör så att det laddar 0.55! Men just nu är laddluften i hetaste laget! Funderar på om det går att köpa en vattenkyld intercooler. Sen koppla den till motorns kylare som är en mishimoto 37mm!

Vill ju bara ha ner laddlufttempraturen några grader för att kunna slänga dit det lilla hjulet! Känns dumt att köpa ett helt vattenkyld ic kit för 10 lax när man kan köpa bara vattenicn för 1200 spänn sen en 12v pump!
    Hör av dig!
    Jag kanske kan hjälpa dig?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Thomas Ericsson
    Hedersmedlem
    Halmstad

Standard Vattenkyld intercooler?

Tjena! Som rubriken lyder funderar jag på en vattenkyld intercooler! Kör med en mp62 kompressor som laddar 0.4! Har ett 70mm hjul till pullyn som gör så att det laddar 0.55! Men just nu är laddluften i hetaste laget! Funderar på om det går att köpa en vattenkyld intercooler. Sen koppla den till motorns kylare som är en mishimoto 37mm!

Vill ju bara ha ner laddlufttempraturen några grader för att kunna slänga dit det lilla hjulet! Känns dumt att köpa ett helt vattenkyld ic kit för 10 lax när man kan köpa bara vattenicn för 1200 spänn sen en 12v pump!

Liknande ämnen

1. Intercooler
    Av Christer Yxhage i forum Turbo, kompressor & annan trimning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-02-06, 20:31
  2. Intercooler
    Av Christer Yxhage i forum Turbo, kompressor & annan trimning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-07, 21:22
  3. Intercooler
    Av Nille i forum Miatarelaterat Säljes
    Svar: 7