Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Breda 17"-fälgar, 4/100 (NA/NB/ND)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Breda 17"-fälgar, 4/100 (NA/NB/ND)

    Säljer en uppsättning 17"-fälgar:




    Av märket Postert. 4/100 bultmönster, navhål 63.4mm med centreringsringar till 54.1mm (som passar Miata).
    Olika fälgar fram och bak. Bak är 9Jx17 ET30, fram är 8Jx17 ET35. Bakhjulet är till vänster i bilden.
    De har en del repor och märken, särskilt runt kanten. Dock ser jag inga som verkar vara skador i metallen.

    Det sitter Kumho-däck på, 225/35R17 bak och 205/40R17 fram. Det är egentligen ett par storlekar "för smalt" för fälgarna och är en aning stretchade, och såpass nötta att de är mer att betrakta som transportskydd eller för testande.

    De satt på min NBFL då den importerades från Tyskland, och det finns RWTÜV-papper på hur lämpliga de är för den bilen. Den var sänkt ca 6cm utan att det tog i karossen nånstans. Har även kört dem på en NA som var sänkt ca 3cm utan besvär.

    Säljer dessa för 2500kr, då jag inte är tuff nog för så stora hjul utan har bytt ner mig till 16". Finns i södra Stockholm.

    Hittar inga vettiga bilder då de sitter på min NB, men såhär ser de ut på en NA:
    Last edited by John Stäck; 2018-06-01, 08:25. Anledning: Grejorna sålda
Working...
X