Auto-Mobil.se
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Problem med överladdning!

Standard

Jävlar inte gratis alltså! Hoppas du blir nöjd! Ja maxecu känns som en jävligt bra idé! Är så sugen!

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jonathan Andersson Visa inlägg
    Jaha! Ja jag måste fasen meka dit en ic! Men vill nog inte ha mer än 200 whp för redan nu på 180 typ så är den livsfarlig om man trycker på i kurvorna haha! Smidigt med coldside hade varit fint men det var så dyrt! Fick mitt kit för 15 vad ska du ha för styrsystem ?
    Siktar på 200 som första mål. Sen får vi se om jag blir nöjd där. Styrsystem blir inledningsvis FFS piggyback powercards. Vill så småningom gå över till MaxxECU för komplett kontroll.

Mitt kit var inte gratis. 52k importerat och klart från USA. Inkluderar dock hela monteringskittet, luftintag, spridare, motorstyrning och kompressor givetvis. Fortfarande löjligt dyrt. Men vill man vara unik så
    Senast redigerat av Tobias Linder den 2018-05-02 klockan 16:39.

Standard

Jaha! Ja jag måste fasen meka dit en ic! Men vill nog inte ha mer än 200 whp för redan nu på 180 typ så är den livsfarlig om man trycker på i kurvorna haha! Smidigt med coldside hade varit fint men det var så dyrt! Fick mitt kit för 15 vad ska du ha för styrsystem ?

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jonathan Andersson Visa inlägg
    Tvs900? Hehe ska du över 300 hk eller varför den stora! Kan säga såhär att köp ic! Laddar 0.5 med min mp62 och asså när den blir varm så blir laddluften jävligt varm! Ska bygga i helgen!
    Slutmålet är däromkring, men definitivt inte första steget. Första steget är att få den att spela överhuvudtaget. Har du bränslekyld laddluft i din eller kör du helt "solo"? Vänta, jag är dum. MP62:an sitter hotside, så det är klart du kan ha IC. Min är coldside och ersätter insuget, så det går inte ha IC. Här kör man istället med bränslekyld laddluft, så jag behöver inte byta spridare heller.

TVS:en kommer ju med en extra spridare monterad i kompressorns gasspjäll som skjuter in en rejäl bränsledimma i laddluften vilket kyler den. Funkar dock bättre med E85, och jag är inte riktigt där än. Ska som sagt få den att rulla med TVS:en innan jag bygger vidare.

Standard

Tvs900? Hehe ska du över 300 hk eller varför den stora! Kan säga såhär att köp ic! Laddar 0.5 med min mp62 och asså när den blir varm så blir laddluften jävligt varm! Ska bygga i helgen!

Standard

Noice!

Jag hoppas på att nå 200 på hjulen på min också. Men jag har en betydligt större fläkt än du, så jag *kanske* når dit. Vi får se. Det hänger ju en del på motorstyrning också.

Standard

Är en 1.8 10th anni! Skulle tippa på 170 på hjulen som mest kanske! Men har planer på maxecu ic och har ju ett 70 hjul liggandes med så hoppas kunna nå 200whp!

Standard

Vad tror du den ger på hjulen nu med en MP62? Är det en 1.6 eller 1.8 förresten?

Standard

Yes! Den var påsatt men inte riktigt ditsatt om man säger så därför jag inte fattade direkt! Sen var jag på den och hörde det magiska klickljudet! Jävlar va den går nu spinner loss på 1an och nästan på 2an! Supernöjd!

Reg.datum
    apr 2018

Standard

Vilken givare var det? TPS:en?

Liknande ämnen

1. problem med centrallås
    Av Thomas Bertze i forum Miata meck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-10-11, 17:35
  2. Smidd 1.8NB motor för överladdning.
    Av myran i forum Miatarelaterat Säljes
    Svar: 0