Auto-Mobil.se
+ Svara på ämne
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Köpråd ND

Oregistrerade Guest

Standard

Tack, hör av mig om och när jag har vägarna förbi dig.

Reg.datum
    jun 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oregistrerade Visa inlägg
    Vart bor du Fredrik?
    Stockholm (norra sidan i alla fall..)
    Ordförande Miata Club of Sweden - chairman@mx-5.se

ND 2,0 Sport '17 - Svart
    Good-win Racing Roadster Sport Race lättviktsljuddämpare/ 949 Racing 6UL lättviktsfälgar / Mazda kjolpaket / Mazda (Eibach) sänkfjädrar / Michelin Pilot Sport 4 / Kort "Mustang" antenn / Formsydda väskor / Brodit hållare för Garmin DriveLux / Liten skylt fram. Bilder...

NBFL 1,8 Sport '04 - Svart
    Öhlins Road & Track Coilovers / GC Fabrications båge / Ferrita cat back / 16" Enkei RPF-1 med 35mm offset / FM's hjulvinklar / Toyo Proxes R1-R / Rostskyddsmetoder behandling / Demonterade solskydd med Moss täcklock / Baggagerumsnät / Liten skylt fram med egen tillverkat fäste / Formsydda väskor / Audiolink Bluetooth. Bilder...

NA 1,6 '92 - Svart (Black and Tan, såld ny i Schweiz)
    16” Barzetta Katana Black / Hankook Ventus Prime / 2,5” Simons rostfritt sportsystem med kromat ändrör 100 mm / GAZ Coilovers / Extra stabiliseringsstag i fram- och bakvagn / Magnecor tändkablar / Nardi träratt / Kromade Runabout S800 backspeglar / Beige läderdamask till växelspak och handbroms / IL Motorsports sportpedaler / Träpanel / IL Motorsport Träknopp på växelspak och handbromsspak / IL Motorsports Front Lip / IL Motorsports Twin Low Profile Lights / Blinkers & positionsljus fram i klarglas / OBX Fuel Lid Door Cover / Vita skärmblinkers / Vita sidoreflexer / Fjäderbenstag / EBC Greenstuff

MSV: Mercedes-Benz S213 E220 CDI Exclusive ´17 - Svart

Vad är det för motorrelaterat som händer i Stockholm?

Oregistrerade Guest

Standard

Tack för era svar. Bor i Östersund, så jag får väl börja med att besöka den lokala Mazdahandlaren. De har dock "bara" en bil med standardstolar hemma.
    Vart bor du Fredrik? Din bil verkar ju ha lite samma look som jag är ute efter.

Hälsningar Hans

Reg.datum
    jun 2011

Standard

Hej,

Jag hade alla gånger valt en Sport, bara för att få Recaro stolarna som jag verkligen gillar, och jag har ungefär samma dimensioner som dig.

Åtminstone sänkfjädrar behövs, de som Mazda säljer funkar.
    Visst är coilovers bättre, men ska du bara köra gata duger fjädrarna gott, men de behövs, annars rollar det i kurvorna.

Var i landet bor du? Du skulle kunna få provsitta mina Recaro om du vill.
    Ordförande Miata Club of Sweden - chairman@mx-5.se

ND 2,0 Sport '17 - Svart
    Good-win Racing Roadster Sport Race lättviktsljuddämpare/ 949 Racing 6UL lättviktsfälgar / Mazda kjolpaket / Mazda (Eibach) sänkfjädrar / Michelin Pilot Sport 4 / Kort "Mustang" antenn / Formsydda väskor / Brodit hållare för Garmin DriveLux / Liten skylt fram. Bilder...

NBFL 1,8 Sport '04 - Svart
    Öhlins Road & Track Coilovers / GC Fabrications båge / Ferrita cat back / 16" Enkei RPF-1 med 35mm offset / FM's hjulvinklar / Toyo Proxes R1-R / Rostskyddsmetoder behandling / Demonterade solskydd med Moss täcklock / Baggagerumsnät / Liten skylt fram med egen tillverkat fäste / Formsydda väskor / Audiolink Bluetooth. Bilder...

NA 1,6 '92 - Svart (Black and Tan, såld ny i Schweiz)
    16” Barzetta Katana Black / Hankook Ventus Prime / 2,5” Simons rostfritt sportsystem med kromat ändrör 100 mm / GAZ Coilovers / Extra stabiliseringsstag i fram- och bakvagn / Magnecor tändkablar / Nardi träratt / Kromade Runabout S800 backspeglar / Beige läderdamask till växelspak och handbroms / IL Motorsports sportpedaler / Träpanel / IL Motorsport Träknopp på växelspak och handbromsspak / IL Motorsports Front Lip / IL Motorsports Twin Low Profile Lights / Blinkers & positionsljus fram i klarglas / OBX Fuel Lid Door Cover / Vita skärmblinkers / Vita sidoreflexer / Fjäderbenstag / EBC Greenstuff

MSV: Mercedes-Benz S213 E220 CDI Exclusive ´17 - Svart

Vad är det för motorrelaterat som händer i Stockholm?

5. 2018-03-24, 16:02

Anledning
    testinlägg

6. 2018-03-24, 09:57

Anledning
    testinlägg

Standard

Hej! Jag är ungefär lika stor som du. Jag valde bort Sportmodellen just p.g.a att jag inte satt bra i Recarostolarna. Mellanskillnaden i pris kan du köpa rätt mycket skoj för. Jag vill minnas att det var c.a. 20000:- skillnad mellan Sport och Standard 2.0 för 2017 års modell.

Sänkning: Jag har kört med Eibach sänkningsfjädrar och det har funkat riktigt bra. Prisvärt!
    ----------------------------------------------------------
    1000 corners a day keeps the shrink away.

Reg.datum
    aug 2015

Standard

Hej
    Vi har en 2.0 sport -16, med Recaro, funkar för oss
    utöver stolarna ingick Bilstein, fjäderbensstag, Bose mm
    tycker du ska ta dig till en handlare och prova stolarna, vi är alla stöpta i olika former
    MX-5 ND 2.0 Sport
    Crystal White Pearl
    GWR Super Street Twin Tip
    Mazda/Eibach sänksats
    6UL 17x8 Tungsten
    Continental 235/40-17
    Stubby antenna

Reg.datum
    mar 2010

Standard

Om du tar en ND-RF uten sportpaket, kan du välja brun nappaklädsel.

Har precis testat att bygga en sådan.

Kolla bifoagde PDF-fil.
    Bifogade filer avvaktar på godkännande Bifogade filer avvaktar på godkännande
    Kim Hansen, distriktsansvarig Södra Skåne

Sportig: Mazda MX-5 1.6 - Sunburst Yellow (HZ) - NB årsmodell 2000
    Sportig, kraftfull och lite komfortabel: Mazda MX-5 2.0 Sport - Blue Reflex Mica - ND RF årsmodell 2017 - "Blue Reflex Mica is the new Stormy Blue Metallic"
    (Sportig, kraftfull - och såld: Mazda MX-5 2.0 Roadster Coupe - Stormy Blue Metallic - NC årsmodell 2007)
    Inte sportig men snål: Kia Niro PHEV - Silky Silver Metallic - årsmodell 2018 - laddas med "gratis" energi från solceller
    Inte alls sportig - mycket rymlig: VW Multivan 2.0 TSI - Salsa Röd - årsmodell 2015

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oregistrerade Visa inlägg
    Hej,

funderar på att byta bort min Porsche 968 mot en ny eller nästan ny Miata ND roadster och tänkte be om lite synpunkter.

Har tänkt mig en bil enligt följande

Vit solid lack
    Sänkningssats alternativt coilovers
    Goodwin Racing Super Street ljuddämpare
    Japan Racing JR3 Bronze 8x17 et35 alternativt spacers

Frågan är om jag skall sikta på en bil med sportpaketet eller inte. Har inte haft möjlighet att jämföra originalstolarna med Recaro, utan bara läst på
    olika forum och förstått att en del tycker att Recaro är väldigt smala. Har några kilon för mycket runt midjan, 182cm/100kg och kommer enbart använda bilen
    som en solskensglidare och aldrig på bana.

Några tips på vad jag skall sikta på? (Skulle den bruna nappaklädseln vara möjlig att beställa i Sverige så skulle jag nog ta den direkt)

Hälsningar Hans
    Jag har sportpaketet med Recarostolarna. Jag är 180 cm och väger 75 kg. Visst, man känner hur valkarna i stolen smiter åt runt baken men jag har även ”stora polare” som har sportpaketet och som trivs med det. Det går inte ge några råd när det gäller komfort, du måste prova de olika alternativen själv.

//Dan

Skickat från min iPad med Tapatalk

Oregistrerade Guest

Standard Köpråd ND

Hej,

funderar på att byta bort min Porsche 968 mot en ny eller nästan ny Miata ND roadster och tänkte be om lite synpunkter.

Har tänkt mig en bil enligt följande

Vit solid lack
    Sänkningssats alternativt coilovers
    Goodwin Racing Super Street ljuddämpare
    Japan Racing JR3 Bronze 8x17 et35 alternativt spacers

Frågan är om jag skall sikta på en bil med sportpaketet eller inte. Har inte haft möjlighet att jämföra originalstolarna med Recaro, utan bara läst på
    olika forum och förstått att en del tycker att Recaro är väldigt smala. Har några kilon för mycket runt midjan, 182cm/100kg och kommer enbart använda bilen
    som en solskensglidare och aldrig på bana.

Några tips på vad jag skall sikta på? (Skulle den bruna nappaklädseln vara möjlig att beställa i Sverige så skulle jag nog ta den direkt)

Hälsningar Hans

+ Svara på ämne

Liknande ämnen

1. köpråd nc?
    Av Oregistrerade i forum Gästforum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-05-16, 10:26
  2. Köpråd
    Av Peter Sandström i forum Köp/säljtips
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 07:16
  3. Köpråd.....