Auto-Mobil.se
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Inköpt ND, ska modifieras - tips mottages

Reg.datum
    feb 2009

Standard

Hejsa
    Prøv at kikke på denne tråd på miata.net, her er der en Miataejer fra Gøteborg som bruger firmaet Rennsport.

https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=656102

http://www.rennsport.se/
    ND 1.5 Edition 2016 SoftTop Soul Red Metallic

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jan Åström Visa inlägg
    3/ Verkstad i Göteborgstrakten
    Tips på någon som KAN Miata o sportbilar. Kan ställa in chassi och som förstår "grejjen".
    Är det någon som kan tipsa på detta?

(ursäkta alla frågor och inlägg så här i början)
    2017 2.0 Sport
    OFH2 Header, OFT Tuning, Koni Sport Yellow justerbara dämpare, GWR RoadsterSport fjädrar, och GWR Performance Bump Stop.
    Ny slutdämpare sökes! Lätt är ett krav.

Tips mottages!

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lars-Göran Olsson Visa inlägg
    Fortsätt du med GWR
    Race eller SSTT, lätta och högljudda
    Bra input!
    De har en till ser jag i deras serie "RoadsterSport". Den heter SuperStreet (14lbs).
    Race väger 11lbs, men SSTT modiga 17lbs, dvs 2kg lättare än "blyklumpen" som Mazda slängt på. = inget kul att lägga massa pengar på.

Tror det står lutar åt SuperStreet - någon som vet hur den låter jämfört med original och Race?
    SuperStreet har även mätts upp i dyno av oberoende part, det gillas !!

Ska fundera några veckor till på dämpare, finns det fler lätta alternativ?
    Senast redigerat av Jan Åström den idag klockan 00:36.
    2017 2.0 Sport
    OFH2 Header, OFT Tuning, Koni Sport Yellow justerbara dämpare, GWR RoadsterSport fjädrar, och GWR Performance Bump Stop.

Tips mottages!

Standard

Citat Ursprungligen postat av Anders Manley Visa inlägg
    Montera på Öhlins Fjäderbenskit som jag har så får du troligen en bekvämare och stabilare bil med bättre dämpning och väghållning samt att du kan ställa den höjden du vill ha. Har kört med mina sedan 2008 och cirka 9000 mil, utan att röra dem ( nu vet jag inte om detta finns till ND ännu )
    Tack för tips. Övervägde länge men tyvärr utanför min budget. (får trim, chassi och ljuddämpare för samma pengar)
    2017 2.0 Sport

Tips mottages!

Standard

Citat Ursprungligen postat av Fredrik Hesse Visa inlägg
    Ta en titt hos BBR i UK. Men tänk på att det kan behöva återställas för besiktning beroende på vad du gör.
    tack för input!
    Kollat mycket på BBR
    BBR är erfarna och brukar göra ett grundligt arbete, men bara Open Flash kan erbjuda (vad jag vet) flera olika mappningar samt gör personliga anpassningar om det krävs.
    De har även flera kunder som postat före/efter dyno-mätningar och ägaren till Open Flash är väldigt aktiv på amerikanska forumet där han ger support snabbt.. I slutändan kände jag mig därför mest trygg med Open Flash
    Senast redigerat av Jan Åström den idag klockan 00:26.
    2017 2.0 Sport

Tips mottages!

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mattias Jönsson Visa inlägg
    Jag kollar själv på coilovers MeisterR ZetaCRD från England. Har fått bra omdöme i denna tråden: https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=607056
    Ställbara i höjd och dämpning, kostar ca 10 000 kr.
    https://www.meisterr.co.uk/car/suspe...15-on-mx-5-nd/
    Dessa är inte TÜV godkända och jag vet inte exakt vad det innebär och om man behöver bry sig om det. Någon som vet?
    Tror inte TUV är något att bry sig om, här i sverige.

Tack för tips!
    Kollat länge på MeisterR och andra "billiga" coilovers, men ska det vara coilovers är det Öhlins som gäller.
    Förutom att vara bäst, kan de även renovreras.
    Tycker 12k är lite mycket för någon som efter några år helt behöver bytas ut - om jag förstått allt på nätet korrekt.

Även om MeisterR tekniskt verkar ha bra koll, kändes det bättre att köpa ett komplett paket från de som BARA pysslar med Miata och REJSAR just min bil - som GoodWinRacing.
    De har anpassat fjädrarna till Koni Sport Yellow justerbara dämpare, och var med att utveckla Koni's dämpare för Miata ND.
    Koni kan man sedan köpa nya för under 7k för 4st. ok pris.

På samma sätt kändes det bra att köpa ett paket med header och tune från samma företag, dvs Open Flash
    Senast redigerat av Jan Åström den idag klockan 00:24.
    2017 2.0 Sport

Tips mottages!

Reg.datum
    jun 2011

Standard

Väghållning.

Jag har "Sport" med Mazda fjädrarna. Jag tycker det fungerar bra på gata.
    Bra coilovers finns bland annat hos Öhlins, men då får man öppna plånboken.

Effekt.

Här finns lite olika alternativ om man tycker att det behövs.
    Ta en titt hos BBR i UK. Men tänk på att det kan behöva återställas för besiktning beroende på vad du gör.
    Ordförande Miata Club of Sweden - chairman@mx-5.se

ND 2,0 Sport '17 - Svart
    Good-win Racing Roadster Sport Race lättviktsljuddämpare/ 949 Racing 6UL lättviktsfälgar / Mazda kjolpaket / Mazda (Eibach) sänkfjädrar / Michelin Pilot Sport 4 / Kort "Mustang" antenn / Formsydda väskor / Brodit hållare för Garmin DriveLux / Liten skylt fram. Bilder...

NBFL 1,8 Sport '04 - Svart
    Öhlins Road & Track Coilovers / GC Fabrications båge / Ferrita cat back / 16" Enkei RPF-1 med 35mm offset / FM's hjulvinklar / Toyo Proxes R1-R / Rostskyddsmetoder behandling / Demonterade solskydd med Moss täcklock / Baggagerumsnät / Liten skylt fram med egen tillverkat fäste / Formsydda väskor / Audiolink Bluetooth. Bilder...

NA 1,6 '92 - Svart (Black and Tan, såld ny i Schweiz)
    16” Barzetta Katana Black / Hankook Ventus Prime / 2,5” Simons rostfritt sportsystem med kromat ändrör 100 mm / GAZ Coilovers / Extra stabiliseringsstag i fram- och bakvagn / Magnecor tändkablar / Nardi träratt / Kromade Runabout S800 backspeglar / Beige läderdamask till växelspak och handbroms / IL Motorsports sportpedaler / Träpanel / IL Motorsport Träknopp på växelspak och handbromsspak / IL Motorsports Front Lip / IL Motorsports Twin Low Profile Lights / Blinkers & positionsljus fram i klarglas / OBX Fuel Lid Door Cover / Vita skärmblinkers / Vita sidoreflexer / Fjäderbenstag / EBC Greenstuff

MSV: Mercedes-Benz S213 E220 CDI Exclusive ´17 - Svart

Vad är det för motorrelaterat som händer i Stockholm?

Reg.datum
    aug 2015

Standard

Fortsätt du med GWR
    Race eller SSTT, lätta och högljudda
    MX-5 ND 2.0 Sport
    Crystal White Pearl
    GWR Super Street Twin Tip
    Mazda/Eibach sänksats
    6UL 17x8 Tungsten
    Continental 235/40-17
    Stubby antenna

Standard

Det där verkar mycket intressant! Jag får passa på att slå ett slag för Karcepts krängningshämmare som jag tycker gjorde underverk för den saggiga styrningen. Jag har dem tillsammans med Öhlinare men jag var på gång att köpa GWR:s fjädrar. Ska bli spännande att höra om trimpaketet.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    MX-5 ND RF Launch Edition
    Öhlins Road and Track, Karcepts Swaybars

Vinterbil: Saab 9-3 Turbo X

Standard

Update, nedan beställt. Leverans om 2-3v
    Nu behöver jag bara skaffa en slutdämpare som låter kul.
    Tips?

Citat Ursprungligen postat av Jan Åström Visa inlägg
    OFT+OFH2 (OpenFlash Tablet + Header2)

Good Win Racing Roadster Sport Springs + Nya Bump Stops
    2017 2.0 Sport

Tips mottages!

Liknande ämnen

1. Några frågor kring nyss inköpt NC
    Av Johan Kjellén i forum Miata meck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-12-18, 07:12
  2. Vinterbil ska köpas!
    Av bruce i forum Öppen diskussion
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-22, 18:40
  3. Tips mottages!