IL Motorsport
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Fjädring för vardagsbruk?

Reg.datum
    dec 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Björn Reslow Visa inlägg
    Efter att ha läst detta inlägg tittade jag på mina däck, Yokohama Advan A11A, DOT markering endast märkt med FC3V, inga siffror som kan tolkas som tillverkningsvecka och år.
    Troligen är det originaldäcken på min NC (köpte den begagnad). Tacksam för hjälp med att tyda DOT.
    Björn Reslow
    tillverkningsveckan står instansat efter DOT märkningen som här på mina.

Standard

Det är just den instansningen som lyser med sin frånvaro på däcksidan.
    Tack för ditt svar.

Reg.datum
    dec 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Björn Reslow Visa inlägg
    Efter att ha läst detta inlägg tittade jag på mina däck, Yokohama Advan A11A, DOT markering endast märkt med FC3V, inga siffror som kan tolkas som tillverkningsvecka och år.
    Troligen är det originaldäcken på min NC (köpte den begagnad). Tacksam för hjälp med att tyda DOT.
    Björn Reslow
    tillverkningsveckan står instansat efter DOT märkningen som här på mina.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    NC 2006 LE 2361 / 3500 "Lätt" Modifierad med Öhlins Chassikit mm.
    Boxster GTS 2015, PDK, Interör-PKT, mm.
    242 GT 1979, Volvo Original Racing. Under renovering.

Standard

Björn Reslow

Standard

Tackar för era utmärkta tips på lämpliga däcks/hjul-företag.

Mvh David

Reg.datum
    jun 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Johan Werner Visa inlägg
    Kan rekommendera Däckspecialen i Västberga för hjulinställning. Dom kan hjälpa dig med däck också.
    De har jag också fått tips om.

AK Racing skickade alla race-Vettar dit bland annat.
    Ordförande Miata Club of Sweden - chairman@mx-5.se

ND 2,0 Sport '17 - Svart
    Good-win Racing Roadster Sport Race lättviktsljuddämpare/ 949 Racing 6UL lättviktsfälgar / Mazda kjolpaket / Mazda (Eibach) sänkfjädrar / Michelin Pilot Sport 4 / Kort "Mustang" antenn / Formsydda väskor / Brodit hållare för Garmin DriveLux / Liten skylt fram. Bilder...

NBFL 1,8 Sport '04 - Svart
    Öhlins Road & Track Coilovers / GC Fabrications båge / Ferrita cat back / 16" Enkei RPF-1 med 35mm offset / FM's hjulvinklar / Toyo Proxes R1-R / Rostskyddsmetoder behandling / Demonterade solskydd med Moss täcklock / Baggagerumsnät / Liten skylt fram med egen tillverkat fäste / Formsydda väskor / Audiolink Bluetooth. Bilder...

NA 1,6 '92 - Svart (Black and Tan, såld ny i Schweiz)
    16” Barzetta Katana Black / Hankook Ventus Prime / 2,5” Simons rostfritt sportsystem med kromat ändrör 100 mm / GAZ Coilovers / Extra stabiliseringsstag i fram- och bakvagn / Magnecor tändkablar / Beige läderdamask till växelspak och handbroms / IL Motorsports kromade sportpedaler / Träpanel / IL Motorsport Träknopp på växelspak och handbromsspak / IL Motorsports Front Lip / IL Motorsports Twin Low Profile Lights / Blinkers & positionsljus fram i klarglas / OBX Fuel Lid Door Cover / Vita skärmblinkers / Vita sidoreflexer / Fjäderbenstag / EBC Greenstuff

MSV: Mercedes-Benz S213 E220 CDI Exclusive ´17 - Svart

Vad är det för motorrelaterat som händer i Stockholm?

Standard

Bandhagens Däck är också ett bra val för hjulinställningen.
    NC PRHT 2015. Spirit Edition
    Adjustable interval viper, TapTurn, LED back lights, Glove compartment LED, Foot-well LEDs. Fog/DRL: Nighteye 4000LM. Focal ISS 570, Öhlins R&T, GSTOP

Standard

Kan rekommendera Däckspecialen i Västberga för hjulinställning. Dom kan hjälpa dig med däck också.
    ND 2.0 Sport CWP

Standard

Tack Fredrik för dina däck-tips. Mvh David.

Reg.datum
    jun 2011

Standard

Väldigt många kör på Hankook Ventus V12 och är jättenöjda. Själv gillar jag Michelin Pilot Sport 4 som gatdäck.

Jag brukar gå på båtmässan ibland för att inse hur billigt det är med en bilhobby!
    Ordförande Miata Club of Sweden - chairman@mx-5.se

ND 2,0 Sport '17 - Svart
    Good-win Racing Roadster Sport Race lättviktsljuddämpare/ 949 Racing 6UL lättviktsfälgar / Mazda kjolpaket / Mazda (Eibach) sänkfjädrar / Michelin Pilot Sport 4 / Kort "Mustang" antenn / Formsydda väskor / Brodit hållare för Garmin DriveLux / Liten skylt fram. Bilder...

NBFL 1,8 Sport '04 - Svart
    Öhlins Road & Track Coilovers / GC Fabrications båge / Ferrita cat back / 16" Enkei RPF-1 med 35mm offset / FM's hjulvinklar / Toyo Proxes R1-R / Rostskyddsmetoder behandling / Demonterade solskydd med Moss täcklock / Baggagerumsnät / Liten skylt fram med egen tillverkat fäste / Formsydda väskor / Audiolink Bluetooth. Bilder...

NA 1,6 '92 - Svart (Black and Tan, såld ny i Schweiz)
    16” Barzetta Katana Black / Hankook Ventus Prime / 2,5” Simons rostfritt sportsystem med kromat ändrör 100 mm / GAZ Coilovers / Extra stabiliseringsstag i fram- och bakvagn / Magnecor tändkablar / Beige läderdamask till växelspak och handbroms / IL Motorsports kromade sportpedaler / Träpanel / IL Motorsport Träknopp på växelspak och handbromsspak / IL Motorsports Front Lip / IL Motorsports Twin Low Profile Lights / Blinkers & positionsljus fram i klarglas / OBX Fuel Lid Door Cover / Vita skärmblinkers / Vita sidoreflexer / Fjäderbenstag / EBC Greenstuff

MSV: Mercedes-Benz S213 E220 CDI Exclusive ´17 - Svart

Vad är det för motorrelaterat som händer i Stockholm?

Liknande ämnen

1. Fjädring
    Av jano i forum Öppen diskussion
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 21:39
  2. Bytte Fjädring i Lomma
    Av 06214 Pelle Bertilsson i forum Jag mötte Lassie
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-11, 21:05
  3. Trasig fjädring bak
    Av Ing-Marie i forum Miata meck
    Svar: 1