Auto-Mobil.se
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Batteriladdningsproblem

Reg.datum
    mar 2011

Standard

Slutrapport: Jag lånade en gammal batteriladdare med 10 A säkring och laddade batteriet i 3-4 timmar. Sedan kopplade jag in min CTEK och den indikerade direkt att laddningen fungerade. Efter ca 8 timmar var batteriet fulladdat.

Reg.datum
    mar 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av P Lindgren Visa inlägg
    Då borde du ha garanti.
    Ja, det är 4 års garanti har jag för mig.

Reg.datum
    okt 2014

Standard

Citat Ursprungligen postat av Magnus Hasbo Visa inlägg

I bilen sitter ett 3 månader gammalt Bosch S4021 batteri.
    Då borde du ha garanti.

Reg.datum
    mar 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Röd -91 Visa inlägg
    Du har inte möjlighet att låna en med lite kralligare säkringar? Jag har en äldre som ger upp till 16A och har fått liv i batterier som ingen Cetek i världen har lyckats väcka.
    Fast ibland har det faktiskt tagit dagar innan något har hänt så ge inte upp.

/N
    Det verkar vara ett bra nästa steg för att försöka få igång Bosch-batteriet.

Eftersom jag behöver ha en bil som fungerar har jag idag med hjälp av tunnelbana, tvärbana och buss inhandlat ett st Varta B32 batteri som rekommenderas i en annan ganska ny tråd på detta forum. Där fick man också reda på att Biltemas batteri inte passar i batterilådan. Tack för den informationen som gjorde att jag i alla fall undvek det misstaget. :-)

Återkommer när jag fått liv i eller reklamerat Bosch-batteriet!

Reg.datum
    jan 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Magnus Hasbo Visa inlägg

https://www.kjell.com/se/sortiment/e...v-2-8-a-p44566

Så fort jag kopplade in den enligt instruktionerna så gick den inbyggda 5 A flatstiftsäkringen sönder. Ny promenad till Kjell & Co och inköp av flatstiftsäkringar. Några nya försök med trasiga säkringar som följd.
    Du har inte möjlighet att låna en med lite kralligare säkringar? Jag har en äldre som ger upp till 16A och har fått liv i batterier som ingen Cetek i världen har lyckats väcka.
    Fast ibland har det faktiskt tagit dagar innan något har hänt så ge inte upp.

/N
    ------------------------------

Niclas Wendel

Reg.datum
    mar 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Rolf G Visa inlägg
    Om Du använder en gammal laddare av typ halvvågslikriktare så är det viktigt att koppla loss batterikablarna från bilen. Halvvågslikriktare kan fördärva viss elektronik i bilen.
    Ja, det är ett bra tips. Just det kände jag till. I denna mystik av batteriladdning är alla tips värdefulla.

Reg.datum
    aug 2003

Standard

Om Du använder en gammal laddare av typ halvvågslikriktare så är det viktigt att koppla loss batterikablarna från bilen. Halvvågslikriktare kan fördärva viss elektronik i bilen.
    För nöjes skull. MX-5 ND 2,0 sport 2016. Soul Red.
    Mud Guards, Cabrio Wind Deflector, Stebel Horn. Zunsport Lower Woven Mesh-Grille.
    Aluminium Sill Plates.
    Garmin DriveLux 50. Backkamera BC30
    Sonax lackbehandling.
    17" Dotz Kendo Alloys, Silver & Black,
    Hankook V12 EVO
    Till vardags: Volvo V60 R-design. Röd

Reg.datum
    mar 2011

Standard

Ibland är saker inte så inte så enkla..... Min gamla batteriladdare "classic" befinner sig nog ute på landet, så jag köpte denna på Kjell & Co:

https://www.kjell.com/se/sortiment/e...v-2-8-a-p44566

Så fort jag kopplade in den enligt instruktionerna så gick den inbyggda 5 A flatstiftsäkringen sönder. Ny promenad till Kjell & Co och inköp av flatstiftsäkringar. Några nya försök med trasiga säkringar som följd.

Nu börjar jag undra om jag måste köpa ett nytt batteri. Kan verkligen en långsam total urladdning ta kol på ett nästan nytt batteri? Alla idéer mottages tacksamt.

Reg.datum
    mar 2011

Standard

Hej. Stort tack för svaret. Det är säkert samma problem jag har.

Ikväll ska jag leta efter min 20 år gamla vanliga laddare. Hittar jag inte den, så ser jag att Kjell & Co har en för 229 kr.

Reg.datum
    jan 2006

Standard

Hej, har varit med om samma problem. Kan vara svårt att få Ctek att starta laddning när batteriet är helt tomt. Jag löste det genom att ladda en stund med en "vanlig" batteriladdare och gick sedan över till Ctek.
    NA-91, röd givetvis, nästan original

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •