IL Motorsport
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Rengöra mattor...tips önskas

Standard

Citat Ursprungligen postat av Stefan Ljungström Visa inlägg
    Tack för tips.
    Plockade ut ryggmatta och hatthyllans matta, vilket var lätt. Tog bort stolar och mittkonsol vilket gjorde att jag lätt kom åt alla golvytor. Dessa mattor har jag gnuggat med Turtles skumspray (med tillhörande borste) och resultatet blev väldigt bra.
    Nu när detta är borta ska jag passa på att montera lite nya fräscha dämpmattor som köptes in för en billig penning på mekonomen.
    Toppen!

Blev resultatet bra med golvmattan? Jag har övervägt något liknande i min gröna. Har ju plockat ur mattan för försäljning ur min blåa rosthög, och det var lite mycket jobb med att montera ur instrumentbrädan bara för att få ur mattan.

Standard

Tack för tips.
    Plockade ut ryggmatta och hatthyllans matta, vilket var lätt. Tog bort stolar och mittkonsol vilket gjorde att jag lätt kom åt alla golvytor. Dessa mattor har jag gnuggat med Turtles skumspray (med tillhörande borste) och resultatet blev väldigt bra.
    Nu när detta är borta ska jag passa på att montera lite nya fräscha dämpmattor som köptes in för en billig penning på mekonomen.

Standard

Hyr en mattvätt och kör på
    Röd -90, RB header, FM avgas, Meqasquirt DiyPNP, Tein Flex, FM Krängninghämmare, Team Dynamics Pro Race 1.2 7X15, Hankook RS2, mm mm

Standard

Absolut bästa är att plocka ur alla mattor och blåsa på dem med högtryck för att verkligen lyfta ut all skit ur fibrerna. Men det är ett rätt ordentligt jobb att ta ur framförallt golvmattan. Beror på modell förstås, men på NA/NB så behöver man montera ur instrumentpanel, mittkonsoll och säten för att få ur stora golvmattan. "Ryggmattan" som sitter på plåten upp till hatthyllan är lätt att montera ur, och hatthyllans matta är också relativt lätt att plockar ur.

Standard Rengöra mattor...tips önskas

Har ni något tips på bra sätt/medel att rengöra bilens mattbeklädda inredning?
    Har kört lite såpa och borste, men tycker inte det blir så bra som jag önskar.

/Stefan

Liknande ämnen

1. Vatten läcker in i bagagen - tips önskas
    Av S Jonsson i forum Miata meck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-04-18, 10:48
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 09:57
  3. Kamera tips önskas
    Av Leif Gustafsson i forum Öppen diskussion
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 22:05