Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erbjudande om gruppköp av Road & Track från Öhlins

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Är grymt sugen på en uppsättning till min RF, är det någon av er som var där som vet om de passar? I och med att man kan ställa både höjden & hårdheten så borde man väl kunna kompensera för RF:ens styvare & tyngre chassi?
    MX-5 ND RF Launch Edition
    Öhlins Road and Track, Karcepts Swaybars

    Vinterbil: Saab 9-3 Turbo X

    Comment


    • #32
      Road & track är inte testat på RF, än. Det kommer. Jag skulle ändå köpa ett set för, som du säger, går ju dämparna att justera. Du kan dock inte justera fjädringen, bara dämparens egenskaper och bilens höjd. I värsta fall får du köpa andra fjädrar senare om du tycker bilen går knasigt.

      Jag ska kolla med Öhlins vad de tror och tycker.

      Ursprungligen postat av Magnus Johnsson2 Visa inlägg
      Är grymt sugen på en uppsättning till min RF, är det någon av er som var där som vet om de passar? I och med att man kan ställa både höjden & hårdheten så borde man väl kunna kompensera för RF:ens styvare & tyngre chassi?
      Röd NC FL 2010 2,0l, Sport, Soft top, Recarostolar, Extra allt. LED dim-, bak och helljus, I.L.M. split endbox slutdämpare, GuardianDesign-ratt, Hard top, Ecotuning motormappning (172 hk och 203 Nm), Öhlins Road & Track, Wilwood Little Big Break kit, DG Motorsport Front Splitter, Short shift, Garage Vary Rear Diffuser, Enkei PF01 17x8 ET50, Nankang AR-1 235/40R17, Pipercross Viper induction kit, LiPo 24Ah batteri, ultralätt svänghjul.
      YouTube

      Comment


      • #33
        Magnus: Bra om du kan kolla med dem. Jag hade gärna varit med på besöket, men jag hade ingen möjlighet just då. Ser att du har en guardian-ratt. Jag har beställt en men det verkar lite trögt... Vad var din erfarenhet?
        MX-5 ND RF Launch Edition
        Öhlins Road and Track, Karcepts Swaybars

        Vinterbil: Saab 9-3 Turbo X

        Comment


        • #34
          Fick tillbaka min ratt inom någon vecka efter han mottagit den.

          Off-topic. Skriv inte mer här utan skriv en ny tråd någonstans.

          Ursprungligen postat av Magnus Johnsson2 Visa inlägg
          Ser att du har en guardian-ratt. Jag har beställt en men det verkar lite trögt... Vad var din erfarenhet?
          Röd NC FL 2010 2,0l, Sport, Soft top, Recarostolar, Extra allt. LED dim-, bak och helljus, I.L.M. split endbox slutdämpare, GuardianDesign-ratt, Hard top, Ecotuning motormappning (172 hk och 203 Nm), Öhlins Road & Track, Wilwood Little Big Break kit, DG Motorsport Front Splitter, Short shift, Garage Vary Rear Diffuser, Enkei PF01 17x8 ET50, Nankang AR-1 235/40R17, Pipercross Viper induction kit, LiPo 24Ah batteri, ultralätt svänghjul.
          YouTube

          Comment


          • #35
            Ursprungligen postat av Magnus Johnsson2 Visa inlägg
            Är grymt sugen på en uppsättning till min RF, är det någon av er som var där som vet om de passar? I och med att man kan ställa både höjden & hårdheten så borde man väl kunna kompensera för RF:ens styvare & tyngre chassi?
            Tror inte du behöver styvare fjädrar, jag har kört mina I over 8 år och ökar bara dämpningens styvhet när jag kör med fullt lass, aldrig rört höjden.
            Dessa är kanon då du får en mer bekväm och följsam bil med battre vägkontakt och går att ställa i 30 steg och på så sätt kan du styra under & överstyrning.
            NC 2006 LE 2361 / 3500 "Lätt" Modifierad med Öhlins Chassikit mm.
            Boxster 982 GTS 2021 4.0, PDK, Interör-PKT, och mycket mer.
            242 GT 1979, Volvo Original Racing. Helrenoverad.

            Comment


            • #36
              Går det verkligen att komma åt justerskruvarna på en bil med fjäderbensstag? På ND:n verkar det ju som om fästet på staget täcker centrumet där vredet sitter. Någon som vet?
              MX-5 ND RF Launch Edition
              Öhlins Road and Track, Karcepts Swaybars

              Vinterbil: Saab 9-3 Turbo X

              Comment


              • #37
                Ursprungligen postat av Magnus Johnsson2 Visa inlägg
                Går det verkligen att komma åt justerskruvarna på en bil med fjäderbensstag? På ND:n verkar det ju som om fästet på staget täcker centrumet där vredet sitter. Någon som vet?
                Det går. Dock är det lite trångt på ND, men Öhlins har tidigare sagt att de ska ta fram ett litet verktyg som ska underlätta. Vet dock inte om detta har tagits fram ännu eller inte.
                ND 2,0 Sport '17 - Svart
                Good-win Racing Roadster Sport Race lättviktsljuddämpare/ 949 Racing 6UL lättviktsfälgar / Mazda kjolpaket / Mazda (Eibach) sänkfjädrar / Hankook V12 Evo2 235/40 / Kort "Mustang" antenn / Formsydda väskor / Brodit hållare för Garmin DriveLux / Liten skylt fram / Röd startknapp. Bilder...

                SÅLD! - NA 1,6 '92 - Svart (Black and Tan 1/700, såld ny i Schweiz)
                16” Barzetta Katana Black / Hankook Ventus Prime / 2,5” Simons rostfritt sportsystem med kromat ändrör 100 mm / GAZ Coilovers / Extra stabiliseringsstag i fram- och bakvagn / Magnecor tändkablar / Nardi träratt / Kromade Runabout S800 backspeglar / Beige läderdamask till växelspak och handbroms / IL Motorsports sportpedaler / Träpanel / IL Motorsport Träknopp på växelspak och handbromsspak / IL Motorsports Front Lip / IL Motorsports Twin Low Profile Lights / Blinkers & positionsljus fram i klarglas / OBX Fuel Lid Door Cover / Vita skärmblinkers / Vita sidoreflexer / Fjäderbenstag

                SÅLD! - NBFL 1,8 Sport '04 - Svart
                Öhlins Road & Track Coilovers / GC Fabrications båge / Ferrita cat back / 16" Enkei RPF-1 med 35mm offset / FM's hjulvinklar / Toyo Proxes R1-R / Sparco Spint V stol / Rostskyddsmetoder behandling / Demonterade solskydd med Moss täcklock / Baggagerumsnät / Liten skylt fram med egen tillverkat fäste / Formsydda väskor / Audiolink Bluetooth. Bilder...

                Vad är det för motorrelaterat som händer i Stockholm?

                Comment


                • #38
                  Ursprungligen postat av Magnus Johnsson2 Visa inlägg
                  Går det verkligen att komma åt justerskruvarna på en bil med fjäderbensstag? På ND:n verkar det ju som om fästet på staget täcker centrumet där vredet sitter. Någon som vet?
                  Jag borrade ett hål i mina fjäderbenstag för att komma åt att justera, på min NC.
                  NC 2006 LE 2361 / 3500 "Lätt" Modifierad med Öhlins Chassikit mm.
                  Boxster 982 GTS 2021 4.0, PDK, Interör-PKT, och mycket mer.
                  242 GT 1979, Volvo Original Racing. Helrenoverad.

                  Comment


                  • #39
                    Så här ser det ut på min NC. Borde gå att få till ungefär så på ND.
                    IMG_4027.jpg
                    Röd NC FL 2010 2,0l, Sport, Soft top, Recarostolar, Extra allt. LED dim-, bak och helljus, I.L.M. split endbox slutdämpare, GuardianDesign-ratt, Hard top, Ecotuning motormappning (172 hk och 203 Nm), Öhlins Road & Track, Wilwood Little Big Break kit, DG Motorsport Front Splitter, Short shift, Garage Vary Rear Diffuser, Enkei PF01 17x8 ET50, Nankang AR-1 235/40R17, Pipercross Viper induction kit, LiPo 24Ah batteri, ultralätt svänghjul.
                    YouTube

                    Comment


                    • #40
                      Ringde Öhlins idag, de ligger på 100N resp. 40N. Han skulle kolla och återkomma om man ska höja till 50N på RF:en. Good-win racing säljer två satser med 100/60 resp. 70/40 till ST:n. Intressant skillnad.
                      MX-5 ND RF Launch Edition
                      Öhlins Road and Track, Karcepts Swaybars

                      Vinterbil: Saab 9-3 Turbo X

                      Comment


                      • #41
                        Då det verkar väldigt svårt att få tag på en sån RF som jag vill ha till sommaren så får jag skjuta upp min R&T-beställning. Hoppas ni får ihop 10 ändå.
                        Nuvarande förälskelse:
                        ND 2017,
                        RF 2.0 Sport Soul Red
                        Öhlins Road & Track coilovers, Wrapzone stenskottsskydd, Cobalt twin tip exhaust, Cravenspeed door bushings, stålspunna bromsledningar, MX5Things 3rd break flasher, MX5Things Sequential turnings lights + lite andra mods som bling

                        Ex:
                        NC 2007,
                        2,0L True Red
                        RC Design 22 SGVP 16", Toyo Proxes T1-R 205/50-16", Eibach Pro kit sänkfjädrar, RED Seatback Bar Covers, Miata Windrestrictor

                        Comment


                        • #42
                          Feltänkt. Köp R&T nu så du har när du hittar din bil.

                          Ursprungligen postat av Niklas Malmberg Visa inlägg
                          Då det verkar väldigt svårt att få tag på en sån RF som jag vill ha till sommaren så får jag skjuta upp min R&T-beställning. Hoppas ni får ihop 10 ändå.
                          Röd NC FL 2010 2,0l, Sport, Soft top, Recarostolar, Extra allt. LED dim-, bak och helljus, I.L.M. split endbox slutdämpare, GuardianDesign-ratt, Hard top, Ecotuning motormappning (172 hk och 203 Nm), Öhlins Road & Track, Wilwood Little Big Break kit, DG Motorsport Front Splitter, Short shift, Garage Vary Rear Diffuser, Enkei PF01 17x8 ET50, Nankang AR-1 235/40R17, Pipercross Viper induction kit, LiPo 24Ah batteri, ultralätt svänghjul.
                          YouTube

                          Comment


                          • #43
                            Ursprungligen postat av Magnus Jansson Visa inlägg
                            Feltänkt. Köp R&T nu så du har när du hittar din bil.
                            Det är förstås en variant...Är ni nära 10?
                            Nuvarande förälskelse:
                            ND 2017,
                            RF 2.0 Sport Soul Red
                            Öhlins Road & Track coilovers, Wrapzone stenskottsskydd, Cobalt twin tip exhaust, Cravenspeed door bushings, stålspunna bromsledningar, MX5Things 3rd break flasher, MX5Things Sequential turnings lights + lite andra mods som bling

                            Ex:
                            NC 2007,
                            2,0L True Red
                            RC Design 22 SGVP 16", Toyo Proxes T1-R 205/50-16", Eibach Pro kit sänkfjädrar, RED Seatback Bar Covers, Miata Windrestrictor

                            Comment


                            • #44
                              Sju. Åtta på väg och nio och tio inte långt borta.

                              Ursprungligen postat av Niklas Malmberg Visa inlägg
                              Det är förstås en variant...Är ni nära 10?
                              Röd NC FL 2010 2,0l, Sport, Soft top, Recarostolar, Extra allt. LED dim-, bak och helljus, I.L.M. split endbox slutdämpare, GuardianDesign-ratt, Hard top, Ecotuning motormappning (172 hk och 203 Nm), Öhlins Road & Track, Wilwood Little Big Break kit, DG Motorsport Front Splitter, Short shift, Garage Vary Rear Diffuser, Enkei PF01 17x8 ET50, Nankang AR-1 235/40R17, Pipercross Viper induction kit, LiPo 24Ah batteri, ultralätt svänghjul.
                              YouTube

                              Comment


                              • #45
                                Ursprungligen postat av Magnus Jansson Visa inlägg
                                Sju. Åtta på väg och nio och tio inte långt borta.
                                Eftersom jag inte har en bil att montera in dem i 2017 vill jag inte köpa nu om det inte blir tio...
                                Hör av dig nära den 25:e Magnus, jag kan tänka mig vara nr tio så vi alla får rabatten
                                Nuvarande förälskelse:
                                ND 2017,
                                RF 2.0 Sport Soul Red
                                Öhlins Road & Track coilovers, Wrapzone stenskottsskydd, Cobalt twin tip exhaust, Cravenspeed door bushings, stålspunna bromsledningar, MX5Things 3rd break flasher, MX5Things Sequential turnings lights + lite andra mods som bling

                                Ex:
                                NC 2007,
                                2,0L True Red
                                RC Design 22 SGVP 16", Toyo Proxes T1-R 205/50-16", Eibach Pro kit sänkfjädrar, RED Seatback Bar Covers, Miata Windrestrictor

                                Comment

                                Working...
                                X