Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vindskydd till NBFL?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Vindskydd till NBFL?

    Hejsan!

    Jag undrar vad ni har för tips på vindskydd? Jag har en TR Lane TD-båge så standard från fabrik kan jag inte använda. Har funderat på att be min man ordna en i plexi men funderar på om det kommer störa aerodynamiken? Öka bränsleförbrukningen? Ett nät kan ju luften passera igenom men inte genom plexin.

    /Karin Hallberg

  • #2
    Jag undrar samma sak då jag planerar för en TR Lane båge och har vindskydd med högtalare orginal som inte passar.

    Någon mjuk nät variant har jag funderat på, men inte kollat på i detalj ännu.
    ND 2,0 Sport '17 - Svart
    Good-win Racing Roadster Sport Race lättviktsljuddämpare/ 949 Racing 6UL lättviktsfälgar / Mazda kjolpaket / Mazda (Eibach) sänkfjädrar / Hankook V12 Evo2 235/40 / Kort "Mustang" antenn / Formsydda väskor / Brodit hållare för Garmin DriveLux / Liten skylt fram / Röd startknapp. Bilder...

    SÅLD! - NA 1,6 '92 - Svart (Black and Tan 1/700, såld ny i Schweiz)
    16” Barzetta Katana Black / Hankook Ventus Prime / 2,5” Simons rostfritt sportsystem med kromat ändrör 100 mm / GAZ Coilovers / Extra stabiliseringsstag i fram- och bakvagn / Magnecor tändkablar / Nardi träratt / Kromade Runabout S800 backspeglar / Beige läderdamask till växelspak och handbroms / IL Motorsports sportpedaler / Träpanel / IL Motorsport Träknopp på växelspak och handbromsspak / IL Motorsports Front Lip / IL Motorsports Twin Low Profile Lights / Blinkers & positionsljus fram i klarglas / OBX Fuel Lid Door Cover / Vita skärmblinkers / Vita sidoreflexer / Fjäderbenstag

    SÅLD! - NBFL 1,8 Sport '04 - Svart
    Öhlins Road & Track Coilovers / GC Fabrications båge / Ferrita cat back / 16" Enkei RPF-1 med 35mm offset / FM's hjulvinklar / Toyo Proxes R1-R / Sparco Spint V stol / Rostskyddsmetoder behandling / Demonterade solskydd med Moss täcklock / Baggagerumsnät / Liten skylt fram med egen tillverkat fäste / Formsydda väskor / Audiolink Bluetooth. Bilder...

    Vad är det för motorrelaterat som händer i Stockholm?

    Comment


    • #3
      Jag har original vindskydd till min Tr-lane båge, fick kapa lite i kanterna bara.


      "Drop the top and live the dream"

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Kenneth Ekström Visa inlägg
        Jag har original vindskydd till min Tr-lane båge, fick kapa lite i kanterna bara.
        Ja, men du har väl den lite äldre utan högtalare?
        Den går att knöla ner.
        ND 2,0 Sport '17 - Svart
        Good-win Racing Roadster Sport Race lättviktsljuddämpare/ 949 Racing 6UL lättviktsfälgar / Mazda kjolpaket / Mazda (Eibach) sänkfjädrar / Hankook V12 Evo2 235/40 / Kort "Mustang" antenn / Formsydda väskor / Brodit hållare för Garmin DriveLux / Liten skylt fram / Röd startknapp. Bilder...

        SÅLD! - NA 1,6 '92 - Svart (Black and Tan 1/700, såld ny i Schweiz)
        16” Barzetta Katana Black / Hankook Ventus Prime / 2,5” Simons rostfritt sportsystem med kromat ändrör 100 mm / GAZ Coilovers / Extra stabiliseringsstag i fram- och bakvagn / Magnecor tändkablar / Nardi träratt / Kromade Runabout S800 backspeglar / Beige läderdamask till växelspak och handbroms / IL Motorsports sportpedaler / Träpanel / IL Motorsport Träknopp på växelspak och handbromsspak / IL Motorsports Front Lip / IL Motorsports Twin Low Profile Lights / Blinkers & positionsljus fram i klarglas / OBX Fuel Lid Door Cover / Vita skärmblinkers / Vita sidoreflexer / Fjäderbenstag

        SÅLD! - NBFL 1,8 Sport '04 - Svart
        Öhlins Road & Track Coilovers / GC Fabrications båge / Ferrita cat back / 16" Enkei RPF-1 med 35mm offset / FM's hjulvinklar / Toyo Proxes R1-R / Sparco Spint V stol / Rostskyddsmetoder behandling / Demonterade solskydd med Moss täcklock / Baggagerumsnät / Liten skylt fram med egen tillverkat fäste / Formsydda väskor / Audiolink Bluetooth. Bilder...

        Vad är det för motorrelaterat som händer i Stockholm?

        Comment


        • #5
          Japp, stämmer!


          "Drop the top and live the dream"

          Comment


          • #6
            För att svara lite mer på frågorna i första inlägget så kommer ingen windblocker att märkvärt påverka bränsleförbrukningen.

            Däremot fungerar de olika bra vad gäller turbulens.
            ND 2,0 Sport '17 - Svart
            Good-win Racing Roadster Sport Race lättviktsljuddämpare/ 949 Racing 6UL lättviktsfälgar / Mazda kjolpaket / Mazda (Eibach) sänkfjädrar / Hankook V12 Evo2 235/40 / Kort "Mustang" antenn / Formsydda väskor / Brodit hållare för Garmin DriveLux / Liten skylt fram / Röd startknapp. Bilder...

            SÅLD! - NA 1,6 '92 - Svart (Black and Tan 1/700, såld ny i Schweiz)
            16” Barzetta Katana Black / Hankook Ventus Prime / 2,5” Simons rostfritt sportsystem med kromat ändrör 100 mm / GAZ Coilovers / Extra stabiliseringsstag i fram- och bakvagn / Magnecor tändkablar / Nardi träratt / Kromade Runabout S800 backspeglar / Beige läderdamask till växelspak och handbroms / IL Motorsports sportpedaler / Träpanel / IL Motorsport Träknopp på växelspak och handbromsspak / IL Motorsports Front Lip / IL Motorsports Twin Low Profile Lights / Blinkers & positionsljus fram i klarglas / OBX Fuel Lid Door Cover / Vita skärmblinkers / Vita sidoreflexer / Fjäderbenstag

            SÅLD! - NBFL 1,8 Sport '04 - Svart
            Öhlins Road & Track Coilovers / GC Fabrications båge / Ferrita cat back / 16" Enkei RPF-1 med 35mm offset / FM's hjulvinklar / Toyo Proxes R1-R / Sparco Spint V stol / Rostskyddsmetoder behandling / Demonterade solskydd med Moss täcklock / Baggagerumsnät / Liten skylt fram med egen tillverkat fäste / Formsydda väskor / Audiolink Bluetooth. Bilder...

            Vad är det för motorrelaterat som händer i Stockholm?

            Comment


            • #7
              Hmmm jag har original-skyddet kvar så man kanske borde testa? Åandrasidan så blir det snyggare med en plexi hehee... Har sett någon som sytt iordning ett solskydd (de med sugproppar) som var dubbel i storlek men hittade ingen på Jula sist jag var där. Kanske får bli en plexi iaf eftersom jag misstänker att den är bäst mot turbulensen.

              /Karin

              Comment

              Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta bort  
              x
              eller Allowed Filetypes: jpg, jpeg, png, gif, webp
              x
              x
              Avancerade alternativ
              Rendering Options

              Vad får du om du tar 3 från sju?

              Working...
              X