Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Garage Star Delrin Door Bushings Group Buy!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ja, jag är intresserad
    sigpicNB -99 US modell Emerald Mica Tan interior & top, Cobalt Header, Roadstersport 3 komplett, Koni ride height kit, Dotz Mugello 16", Pirelli PZero 205, Clearwater högtalare, Moss MP62, Deuce båge

    Comment


    • #32
      Bra Mats, då är vi sex pers. Skulle du kunna skicka mig PM så har jag allt på ett ställe istället för att behöva scrolla i tråden?

      Comment


      • #33
        Adam, du har fått PM.

        /Jan
        ND2 RF 2019 2,0 Eternal Blue Metallic
        Svensksåld / Brunt nappaskinn / Apple Car Play / Fjäderbenstag / Kort antenn / Deresonatorerad / Cetek batterimonitor / Bagagelucksfjädrar / Orange bromsok / IL nedre stag x 2 / Smart Top / Zunsport lower grill / LED-strip baklucka / Detanklocksglitch / Fälgkantsskydd / Golv- & handskfacks-LED / Röd startknapp / Backkamera / Delrin dörrbussningar / Guardian Design ratt / Stänkskydd / GWR SSST / Öhlins R&T / Tonade sidoblinkers mm

        Comment


        • #34
          Hej,
          En kort uppdatering. Vi är nu nio personer (förlåt Jan, skrev fel i svaret till dig). Jag håller anmälningen öppen till lördag och lägger då en beställning. När jag fått bekräftelse och info om slutpriset meddelar jag er som är med. Vad gäller betalning så kan jag lägga ut så kan ni Swisha mig när jag vet vad slutsumman blir.
          Mvh
          Adam

          Comment


          • #35
            Du har PM Adam!

            Comment


            • #36
              Hej Adam!
              Har skickat PM till dig med begäran om kvittens av läst meddelande. Ingen kvittens har kommit ännu. Mitt PM är daterat 2016-03-02 02:20.
              Jag har ingen aning om vart det kan ha tagit vägen.
              Det hade nedanstående lydelse med rubriken: Garage Star Delrin Door Bushings


              Hej Adam!
              Som jag skrev förra året när Martin Olsson pejlade läget:
              Jag hänger oxå på.
              Mvh
              Mats


              Dvs jag vill fortfarande vara med på ett eventuellt gruppköp, dock med dig som ny administratör denna gång.
              Lev väl!
              Sommarbil: QuickSilver – NBFL -02
              Sommarbil 2: Ford Mustang GT Cab V8 A10 -18
              Sommarbil 3: Skoda Fabia Combi DSG -17
              Glidarhoj: Harley-Davidson Heritage -04 – Brukshoj: Suzuki Bandit -98 – Veteranhoj: Såld 2022 Honda CBX 6 cyl -82 – Lekhoj: Yamaha DTR -92
              Vinterbil: Såld 2018 Mazda 2 Sedan Elegance -12 – Vinterhoj: Honda Click -13
              , Såld 2020 Honda Wave -14 och Honda Click -17
              sigpic

              Comment


              • #37
                Hej,
                Nu är vi tio personer. Ken på Garage Star har lagt undan tio par bussningar åt oss, vet inte hur deras lager ser ut i övrigt. Om någon mer vill anmäla sig PMa mig omgående så kan jag kolla med Garage Star om de har fler på lager.
                De som beställt är:
                Adam Linder NB
                Mats Lilje NB
                Robert Klobier NB
                Lars Odar Svensson NC
                Peter Nordgren NA
                Mats Kilhed NB
                Thomas Zweigel NB
                Bertil Holmgen NA
                Jan Frisk NB
                Martin Olsson NB

                Vad gäller betalning så kan jag lägga ut så kan ni swisha mig eller sätta in pengar på mitt konto när jag har totalpriset inkl. ev. tull klart.

                Comment


                • #38
                  Insåg precis att jag tappat en vecka... Har skrivit fel i tidigare inlägg. Min plan var att lägga ordern nu på söndag d.v.s. den 6 mars. Det verkar vara rätt stor åtgång på dessa bussningar och Garage Star håller 10 uppsättningar åt oss.


                  Sent from my iPhone using Tapatalk

                  Comment


                  • #39
                    Nu har jag lagt ordern till Garage Star. Återkommer via PM till de som beställt när jag fått bekräftelse på beställningen.

                    Comment


                    • #40
                      Mycket bra! Bra initiativ av dig!
                      Hoppas jag kan ordna gruppköp vid senare tillfälle.

                      Comment


                      • #41
                        Det kom ett paket idag...
                        PM med kostnad och betalningsinfo kommer till er som beställt.

                        Garagestar.jpg

                        Comment


                        • #42
                          Shake-down Delrin-bussningar

                          Provkörning! Postpåsen från Adam kom i morse och bitarna monterades snabbt och enkelt. Två skruvar (på vardera sidan) loss, bort med gamla gummina och sen i med Delrinbussningarna. Bara att spänna lite löst först, så att bussningen kan ställa in sig rätt när man stänger dörren. Sen kontroll med att stänga några gånger, och sen dra åt ordentligt. Dörren går i med ett skönt KLOFF.
                          Kunde sen inte låta bli att ta ett kort test på småvägar runt Höllviken. Min bil är en lågmilad NA, så jag kan inte säga att jag haft jätteproblem men det kändes ändå genast som att bilen var mer homogen. Även dåliga vägar med potthål och dåliga asfaltlagningar togs mycket bättre än förut. Bilen känns mer som en enhet, inte löst sammansatta delar. Och chassiet kändes bättre. Jag monterade Bilsten sport-dämpare med sänkta Eibach och FM top mounts i fjor och det blev en enorm förbättring. Inga genomslag, skön sportig dämpning för gata men utan krängning. Perfekt, tyckte jag. Tills Delrinbussningarna kom på, nu gick den ännu bättre! Man får associationer till strykjärn, väghållningen blev klart förbättrad och dämparna tog ytterligare ett kliv upp.
                          Nu hoppas jag bara att euforin inte kom sig av inbillning efter att ha läst om hur bra de är. Det var en kort tur men som det känns nu så var 675:- väl satsade pengar.

                          Comment


                          • #43
                            Kul att du är nöjd Bertil!
                            Monterade mina bussningar igår och har hunnit med några mil med samma upplevelse som du. bilen känns helt klart tightare med mycket mindre skrammel över potthål och liknande. Jag måste eventuellt slipa ner bussningarna lite då dörrarna blev ganska svårstängda och det ploppar till om låset och dörren trycks ut när man öppnar dörren. Det känns som att dörrlåset får jobba hårt. Med originalbussninlgarna fanns det visst spel när dörren var stängd, det gick att tycka ned dörren några millimeter, det gör det inte längre.
                            Måste säga att Garage Star har varit väldigt bra att ha och göra med. Jag kan verkligen rekommendera att beställa från dem.

                            Comment


                            • #44
                              Härligt att höra! Ser fram emot mina som förhoppningsvis kommer på torsdag, spännande att se om de gör lika stor skillnad på en Mazdaspeed.

                              Comment


                              • #45
                                Martin: kom bussningarna fram som de skulle? har du hunnit testa än?

                                Jag justerade mina lite med en liten fil för att bredda hålen efter tips från Lars Odar Svensson. Det gjorde att bussningarna lite längre in och inte pressar ut dörren lika mycket. Det är fortfarande lite spänning kvar när dörren är stängd men dörren blev mer lättstängd och hoppar inte ut lika kraftigt när man öppnar.

                                Tack för tipset!

                                Comment

                                Working...
                                X