Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frontläpp/spoiler till NBFL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Frontläpp/spoiler till NBFL

    Frontläpp till NBFL köpes.
    Eller om någon vet var man kan hitta nytt till bra pris.
    Kollat på ebay. Där finns det för 70-80 dollar. Dock så tillkommer frakt på 100 dollar och det känns ju lite surt...
    Alla tips mottages tacksamt
    Mvh Robert Bedö

    Rimbo

  • #2
    Och så kommer du antagligen att få betala moms och tull också på hela summan 😧. Billigare då att köpa från IL.
    Sportbil: NB 1.8 -00, Twilight Blue Mica, TR Lane GP båge, Öhlins R&T, Whiteline front sway bar, Honda S2000-stolar alt Sparco Sprint med 6-punktsbälten, CAI, Carbotech bromsbelägg, förlängda spindelleder fram för mer camber, Front spoiler lip, Exedy Stage 1 koppling med lättat svänghjul mm
    Transportbil: Röd Audi A4 Quattro

    Comment


    • #3
      Inte för att trasha din köpestråd, men du har inte funderat på att bygga en?
      ...det har jag men inte riktigt haft tid än

      Comment


      • #4
        Jo, jag har kollat både mx5parts och IL. Där ligger de på runt 2500kr + frakt.
        Mvh Robert Bedö

        Rimbo

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Per2 Nilsson Visa inlägg
          Inte för att trasha din köpestråd, men du har inte funderat på att bygga en?
          ...det har jag men inte riktigt haft tid än
          Skulle vara kul att försöka. Dock så har jag inte så mycket erfarenhet av att jobba med plast. Men nu blir det till att läsa lite
          Mvh Robert Bedö

          Rimbo

          Comment


          • #6
            Frontläpp/spoiler till NBFL

            Jag köpte en liten spoiler på Ebay till min NC. Trodde jag fick fel för den var alldeles för lång och hade fel böjning. Men när jag mailade dem så sa de bara att man skulle värma med hårtork och forma samtidigt som man skruvade fast den och faktum är att det funkade bra. Den borde även kunna fungera på en NB. Jag tycker den är snygg men bygger ändå inte så mycket så fronten blir extremt låg. Nästa projekt är att flytta ner regplåten. Då blir fronten ännu bättre.
            ImageUploadedByTapatalk1437305141.844682.jpg
            Last edited by Sven-Olov Nilsson; 2015-07-19, 12:31. Anledning: tillägg

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av Robert Kloiber Visa inlägg
              Jo, jag har kollat både mx5parts och IL. Där ligger de på runt 2500kr + frakt.
              Ja jag ser att de har gått upp en del sedan jag köpte min förra året. Dessutom är spoilern till NBFL dyrare än till NB. Jag betalade ca 1800 + frakt, totalt lite drygt 2000 kr. Finns det inga på ebay UK?
              Sportbil: NB 1.8 -00, Twilight Blue Mica, TR Lane GP båge, Öhlins R&T, Whiteline front sway bar, Honda S2000-stolar alt Sparco Sprint med 6-punktsbälten, CAI, Carbotech bromsbelägg, förlängda spindelleder fram för mer camber, Front spoiler lip, Exedy Stage 1 koppling med lättat svänghjul mm
              Transportbil: Röd Audi A4 Quattro

              Comment


              • #8
                Jag köpte min från GoMiata. http://www.gomiata.com/mamitogpofrl.html
                Rekommenderar inte att handla med dem då de är mycket oseriösa. Tog ca tre månader att få spoilern och under tiden fick jag inga besked om leverans. Det står att den finns i lager men det gör den inte. Tveksamt att den går att få ta i all eftersom http://www.tougerun.com inte fungerar.

                Eller varför inte denna? Riktigt snygg. http://www.ebay.com/itm/SPLITTER-FRO...item4adde92aa5

                Köp denna också när du är i farten. Säljaren är mycket seriös. Har handlat av honom. http://www.ebay.com/itm/Mazda-Miata-...item25a387d0e9
                Röd NC FL 2010 2,0l, Sport, Soft top, Recarostolar, Extra allt. LED dim-, bak och helljus, I.L.M. split endbox slutdämpare, GuardianDesign-ratt, Hard top, Ecotuning motormappning (172 hk och 203 Nm), Öhlins Road & Track, Wilwood Little Big Break kit, DG Motorsport Front Splitter, Short shift, Garage Vary Rear Diffuser, Enkei PF01 17x8 ET50, Nankang AR-1 235/40R17, Pipercross Viper induction kit, LiPo 24Ah batteri, ultralätt svänghjul.
                YouTube

                Comment


                • #9
                  Den du rekommenderar Magnus är ju ganska lik min. Eller hur? Se mitt inlägg ovan.

                  Comment


                  • #10
                    Tack för alla tips. Kollade på ebay UK.
                    Hittade då denna.

                    Tänkte vänta någon vecka och se om det dyker upp någon beggad, annars blir det att beställa.
                    Mvh Robert Bedö

                    Rimbo

                    Comment

                    Working...
                    X