Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mazda miata nc köpes.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Mazda miata nc köpes.

    Bil inhandlad av Auto-mobil i Varberg Riktigt imponerad av denna firma på alla sätt och vis

    35mil avverkade i denna bil nu



    MVH // Marcus Petersson
    Last edited by Gäst; 2015-03-14, 19:06.

  • #2
    Så vitt jag vet så har alla NC 2.0 Sport antingen Recarostolar (ovanligt) eller (dom flesta) skinnklädsel. Runt 2007-08 såldes några 2.0 5växl med tygklädsel.
    Har du kollat in auto-mobil.se? Dom är nog störst på Mazda Miata (både nytt och beg). Har du några begränsningar när det gäller årsmodell eller hur mycket pengar du vill lägga?

    Har själv en 2.0 Sport tygcab -06 sedan i maj förra året. Är helnöjd med bilen. Var som du inne på att köpa en 'plåtcab', men ser inga direkta nackdelar med tygcabben.
    Jan-Olov Persson

    Väst / Göteborg.


    Mazda MX-5 ND 2,0 Sport 2016, vitmetallic

    Comment


    • #3
      Hej.

      Okej antog att det var så.

      Jag har pratat med Auto-mobil, då jag var intresserad av en vinröd miata. Men den blev reserverad nästan direkt och såldes. Dom hade ett par bilar på väg in som kanske kan vara av intresse men tänkte att jag kollar runt lite samtidigt

      Årsmodell 2010 och nyare är det som lockar mest. Lite snyggare samt om något skulle hända så finns maskinskada kvar genom försäkrningsbolag.

      Prismässigt så 140-150tkr privat och beroende på utrustning max 190tkr hos firma t.ex. Auto-mobil.

      Sen har jag även kollat lite i Tyskland men då blir det ett helt annat projekt och priserna skiljer sig inte så mycket om man inte köper av privatperson där.

      Men jag kanske får kolla över min "krav"lista ang plåt/ tyg cab.

      MVH // Marcus Petersson

      Comment


      • #4
        Miatan har rykte om sig att vara väldigt hållbar och reparationer hos Mazda verkar inte vara så dyra heller. Köpte min hos kvd (Kvarndammen) och betalade för en ett-årig granti/försäkring. I slutet av maj är det dags att förnya den om jag skulle vilja. Kommer förmodligen inte att göra det. känner liksom inget behov av det. Min bil är snart 9 år och har gått ca 4000mil. Efter att jag bytte ut däcken känns den som en ny. Servade den på Mazda i juni förra året. Kostade ca 3000kr. Kändes hyffsat prisvärt. Man får ett års assistans så det är ett plus. Någon maskinskadeförsäkring har jag aldrig haft på den eftersom den var 8 år när jag köpte den, men jag har inte sovit dåligt för det.
        Jan-Olov Persson

        Väst / Göteborg.


        Mazda MX-5 ND 2,0 Sport 2016, vitmetallic

        Comment


        • #5
          Kolla även gärna med BKM Convertible i Götene. Pålitliga grabbar som tar hem Miator från Tyskland enligt dina önskemål.

          Lycka till!
          Bror
          Mazda MX-5 1,6 1991, röd (inte helt original)

          Comment


          • #6
            Ja absolut så är det stabila bilar. Men jag har gärna någon form av garanti/försäkring i början ifall oturen kommer fram.

            MVH // Marcus Petersson

            Ursprungligen postat av Jan-Olov Persson Visa inlägg
            Miatan har rykte om sig att vara väldigt hållbar och reparationer hos Mazda verkar inte vara så dyra heller. Köpte min hos kvd (Kvarndammen) och betalade för en ett-årig granti/försäkring. I slutet av maj är det dags att förnya den om jag skulle vilja. Kommer förmodligen inte att göra det. känner liksom inget behov av det. Min bil är snart 9 år och har gått ca 4000mil. Efter att jag bytte ut däcken känns den som en ny. Servade den på Mazda i juni förra året. Kostade ca 3000kr. Kändes hyffsat prisvärt. Man får ett års assistans så det är ett plus. Någon maskinskadeförsäkring har jag aldrig haft på den eftersom den var 8 år när jag köpte den, men jag har inte sovit dåligt för det.

            Comment


            • #7
              Tack för tipset. Hade totalt glömt bort dom Skickade ett mail och fick svar direkt

              MVH // Marcus Petersson

              Ursprungligen postat av Bror Sandås Visa inlägg
              Kolla även gärna med BKM Convertible i Götene. Pålitliga grabbar som tar hem Miator från Tyskland enligt dina önskemål.

              Lycka till!
              Bror

              Comment

              Working...
              X