Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vindskydd till NA köpes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Vindskydd till NA köpes

    Rufs i håret är mysigt, men att ha det mil efter mil på motorväg är inte lika kul. Särskilt inte lite kallare dagar.

    Staffan Månsson gjorde fina vindskydd men har tyvärr upphört med tillverkningen. Finns det någon som har ett överblivet och vill byta det mot friska pengar?



    Bifogar lånad bild på hur det ser ut.


    Tack /Niclas Wendel
    070 743 48 05

    IMAG0295.jpg
    Last edited by Röd -91; 2014-08-08, 16:36. Anledning: stavning...
    ------------------------------

    Niclas Wendel

  • #2
    Tjena Niclas!

    Funderar själv på att uppgradera mitt vindskydd nu i höst/vinter. Vet inte om du minns hur det ser ut men det är helt genomskinligt i plexiglas och sitter fast mha kardborreband i mattan i kupén. Var själv mycket nöjd med att den var väldigt diskret och "enkelt". Det funderade jag på att köpa ett nytt av här:

    http://www.cabriodesign.nl (nu verkar den var nere men den funkade tidigare i somras)
    Annars fanns exempel på hur den såg ut här efter lite googlande: http://www.v8register.net/FilesRV8WN...n%20review.pdf

    Nu har jag dock funderat över om jag ska gå till en glasmästare och göra en vindavvisare själv helt i glas, har väldigt bra erfarenhet av min gamla i plexiglas men den vibrerade en aning och fick ett ljud som jag irriterade med lite på. Jag träffade en annan MX5:a i Nora för 3 veckor sen och fotade lite hur det såg ut, formen på glaset kan man ju ändra som man vill, kolla bilderna som bifogats.

    IMG_6750.jpgIMG_6749.jpg

    Med vänlig hälsning, Johan
    NA 1,6 '91 - Röd
    Motor
    ECU ME221 - optimerad programvara, bredbandslambda, vassare kamaxlar och kamdrev, 3D-printat och flödesoptimerat luftinsug, 54mm aluminiumkylare, cooling re-route, sportavgassystem, extraktorgrenrör, Magnecor tändkablar
    Väghållning
    Uppstyvningsstag mellan främre fjäderben, ställbara dämpare, kortare fjädrar
    Övrigt
    Enkei 17"-fälgar, Momo ratt & växelspaksknopp, ny mittkonsol, stålomspunna bromsslangar, varselljus med LED för DRL-funktion, öppningsbar baklucka inifrån kupén!

    Comment


    • #3
      Hej

      Tack för bra svar Johan.

      Dina bilder på skydd i plexiglas ser trevligt ut. Diskret och samtidigt lite mindre instängt än att ha en svart skiva just bakom stolarna.

      Kollade på plexiskydden på cabriodesign.nl och windblox.com - där skulle jag inte våga köpa utan att ha sett en bil med deras skydd "på riktigt".
      Varför ens ha en webbutik om man inte bemödar sig med att använda tydliga, bra och många bilder? Helt meningslöst.

      Om du byter ut ditt nuvarande provar jag gärna det på min bil. Jag har iofs inget stag bakom stolarna men det kanske funkar ändå?

      /Niclas
      ------------------------------

      Niclas Wendel

      Comment


      • #4
        Det Johan har fotat är väl det vi har rabatt på via klubben.
        www.mywindblocker.com det är i glas och går fälla ner om man vill det.
        MVH
        Björn Hvit
        Distriktsansvarig Jönköping
        ----------------------------------------------------------------------
        MX-5 2010 NC
        Fulbil. Mazda 3 , 2015

        Comment


        • #5
          Hej har ett "Staffan Månsson"-vindskydd, används inte längre.
          Helt men solblekt.

          Mvh Anders

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av Björn Hvit Visa inlägg
            Det Johan har fotat är väl det vi har rabatt på via klubben.
            www.mywindblocker.com det är i glas och går fälla ner om man vill det.

            Helt lysande Björn!

            Personen som hade bilen jag hade ingen aning om vart det var köpt, den satt redan i bilen när hon köpte den. Jag skulle tro att jag köper den därifrån faktiskt, verkar ju betydligt lättare än att tillverka ett eget vindskydd. Dessutom var ju priset väldigt konkurrenskraftigt måste jag säga. Har kontaktat dem via webbformulär för att verifiera pris och tillgänglighet. Smidigt att köpa lokalt också, man kan ju alltid ha vägarna förbi Linköping så att säga

            Med vänlig hälsning, Johan
            NA 1,6 '91 - Röd
            Motor
            ECU ME221 - optimerad programvara, bredbandslambda, vassare kamaxlar och kamdrev, 3D-printat och flödesoptimerat luftinsug, 54mm aluminiumkylare, cooling re-route, sportavgassystem, extraktorgrenrör, Magnecor tändkablar
            Väghållning
            Uppstyvningsstag mellan främre fjäderben, ställbara dämpare, kortare fjädrar
            Övrigt
            Enkei 17"-fälgar, Momo ratt & växelspaksknopp, ny mittkonsol, stålomspunna bromsslangar, varselljus med LED för DRL-funktion, öppningsbar baklucka inifrån kupén!

            Comment


            • #7
              dubbelpost
              Last edited by Röd -91; 2014-11-07, 08:34.
              ------------------------------

              Niclas Wendel

              Comment


              • #8
                Ett sent svar...

                Tack för svar, idéer och erbjudanden.

                Har droppat tanken på ett fast vindskydd utan vill gärna kunna fälla ned vid behov.

                Bilderna på mywindblocker.com är inte bra nog för att köpa osett så jag skulle gärna se hur det är monterat och "fällbarhet" på plats i bil innan jag köper.
                Johan - har du köpt från mywindblocker.com? Eller finns det någon annan klubbil med vindskydd från dem.

                /Niclas
                ------------------------------

                Niclas Wendel

                Comment


                • #9
                  Ytterligare ett sent svar...

                  Har försökt att få kontakt med Windblocker.com men deras hemsida ser inte ut att ha blivit uppdaterad på många år och webbshopen verkar inte fungera. Gjorde ett nytt förök med kontakformuläret på sidan nu men är inte särskilt hoppfull om svar...

                  Om någon vet status på denna butik eller har en gammal faktura med ett telefonnummer eller liknande så hör av er!

                  Spårade registratorn till hemsidan, tillhör en "Micael Jansson" i Linköping, har till och med ett nummer och mailadress. Tänkte prova att kontakta direkt istället så får vi se om det kommer något svar.

                  Mvh Johan
                  NA 1,6 '91 - Röd
                  Motor
                  ECU ME221 - optimerad programvara, bredbandslambda, vassare kamaxlar och kamdrev, 3D-printat och flödesoptimerat luftinsug, 54mm aluminiumkylare, cooling re-route, sportavgassystem, extraktorgrenrör, Magnecor tändkablar
                  Väghållning
                  Uppstyvningsstag mellan främre fjäderben, ställbara dämpare, kortare fjädrar
                  Övrigt
                  Enkei 17"-fälgar, Momo ratt & växelspaksknopp, ny mittkonsol, stålomspunna bromsslangar, varselljus med LED för DRL-funktion, öppningsbar baklucka inifrån kupén!

                  Comment


                  • #10
                    Annars kolla på Ebay.de, sök på MX 5 under rubriken Auto&Motorrad teile. Brukar finnas gott om dem där...
                    mvh Håkan
                    Tillsammans med hustru Susan redaktör för Miatabladet.

                    Redaktionsbilen är en Jet Black Mica ND 2.0 Sport 2016 med spoilerpaket, sänkt 35 mm, 15mm spacers innanför BBS-fälgarna och ett Racing Beat avgassystem. Tidigare redaktionsbilar var en Stormy Blue NC 2,0 Sport Coupé 2008 och en röd NA, -90. maila till: redaktionen@mx-5.se

                    Comment


                    • #11
                      Ofta ger ett nät bästa skyddet mot bakifrån drag, då det silar draget.
                      En glasskiva orsakar mer turbulensvirvlar då den är tät. men ger bättre bakåtsikt ....
                      NC 2006 LE 2361 / 3500 "Lätt" Modifierad med Öhlins Chassikit mm.
                      Boxster 982 GTS 2021 4.0, PDK, Interör-PKT, och mycket mer.
                      242 GT 1979, Volvo Original Racing. Helrenoverad.

                      Comment


                      • #12
                        Ursprungligen postat av Anders Manley Visa inlägg
                        Ofta ger ett nät bästa skyddet mot bakifrån drag, då det silar draget.
                        En glasskiva orsakar mer turbulensvirvlar då den är tät. men ger bättre bakåtsikt ....
                        -För att mynta ett gammalt uttryck....

                        "Det blåser mer bakom ett plank än en häck"
                        Jobbåka: Mercedes GLC 300d AMG, - 21
                        Retrosport: SAAB Sonett V4-68 #950, US-spec, Sonett Blue..
                        Blårökåka: SAAB 96 GT750, -60, Pärlgrå trubbnos i originalskick..
                        Cabbe: SAAB 900s classic - 94 Lågmilare I nyskick från USA.
                        Kombi: SAAB 95 B Deluxe - 64, en ägare. Rostfri Norrlandsbil.
                        Vinter: SAAB 96 V4 - 75b. Retro rally för bilorientering.

                        Comment


                        • #13
                          Ursprungligen postat av Anders Manley Visa inlägg
                          Ofta ger ett nät bästa skyddet mot bakifrån drag, då det silar draget.
                          En glasskiva orsakar mer turbulensvirvlar då den är tät. men ger bättre bakåtsikt ....
                          Hmm, ni har säkert helt rätt men jag gillar att den inte syns så mycket... Ett nät är liksom så SVART.

                          Har för övrigt fått tag i Micael och ett vindskydd är under tillverkning. Lär väl dyka upp i posten efter helgerna.

                          Med vänlig hälsning, Johan
                          NA 1,6 '91 - Röd
                          Motor
                          ECU ME221 - optimerad programvara, bredbandslambda, vassare kamaxlar och kamdrev, 3D-printat och flödesoptimerat luftinsug, 54mm aluminiumkylare, cooling re-route, sportavgassystem, extraktorgrenrör, Magnecor tändkablar
                          Väghållning
                          Uppstyvningsstag mellan främre fjäderben, ställbara dämpare, kortare fjädrar
                          Övrigt
                          Enkei 17"-fälgar, Momo ratt & växelspaksknopp, ny mittkonsol, stålomspunna bromsslangar, varselljus med LED för DRL-funktion, öppningsbar baklucka inifrån kupén!

                          Comment


                          • #14
                            Ursprungligen postat av Johan Fondin Visa inlägg
                            Hmm, ni har säkert helt rätt men jag gillar att den inte syns så mycket... Ett nät är liksom så SVART.

                            Har för övrigt fått tag i Micael och ett vindskydd är under tillverkning. Lär väl dyka upp i posten efter helgerna.

                            Med vänlig hälsning, Johan
                            Tack för att du uppdaterar.

                            Kul, det är jag nyfiken på att se när du fått det på plats.

                            /Niclas
                            ------------------------------

                            Niclas Wendel

                            Comment

                            Working...
                            X