Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Miata för runt 40k, går det?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Miata för runt 40k, går det?

    Hej medbröder och systrar,
    jag fick en fråga från en kollega som precis gjort sig av med mc´n och nu lider lite av den beryktade fordonsabstinensen...

    Går det att hitta en schysst Miata för nämnda summa? Jag tror så, och vänder mig till er för hjälp med köptips. NA eller NB spelar mindre roll, men hellre än välskött tidig bil än en sunkig nyare, skulle jag nog gissa. Och gärna lite moddad, t ex sänkt och med sportigare ljud. Ja, ni förstår.

    Kom igen nu så drar vi ner en ytterligare i träsket...

  • #2
    Hejsan! Man lägger till 5000kr och tittar på min 1991 NA pärla på Blocket som är en originalbil i mycket bra bruksskick..) Är prutbar till 45000kr. Bara en sån sak )

    Mvh..Tony

    Comment


    • #3
      Visst finns det NA till salu för 40 000.
      Kan man lägga till några lappar till kan man få en riktigt fin NA.
      ND 2,0 Sport '17 - Svart
      Good-win Racing Roadster Sport Race lättviktsljuddämpare/ 949 Racing 6UL lättviktsfälgar / Mazda kjolpaket / Mazda (Eibach) sänkfjädrar / Hankook V12 Evo2 235/40 / Kort "Mustang" antenn / Formsydda väskor / Brodit hållare för Garmin DriveLux / Liten skylt fram / Röd startknapp. Bilder...

      SÅLD! - NA 1,6 '92 - Svart (Black and Tan 1/700, såld ny i Schweiz)
      16” Barzetta Katana Black / Hankook Ventus Prime / 2,5” Simons rostfritt sportsystem med kromat ändrör 100 mm / GAZ Coilovers / Extra stabiliseringsstag i fram- och bakvagn / Magnecor tändkablar / Nardi träratt / Kromade Runabout S800 backspeglar / Beige läderdamask till växelspak och handbroms / IL Motorsports sportpedaler / Träpanel / IL Motorsport Träknopp på växelspak och handbromsspak / IL Motorsports Front Lip / IL Motorsports Twin Low Profile Lights / Blinkers & positionsljus fram i klarglas / OBX Fuel Lid Door Cover / Vita skärmblinkers / Vita sidoreflexer / Fjäderbenstag

      SÅLD! - NBFL 1,8 Sport '04 - Svart
      Öhlins Road & Track Coilovers / GC Fabrications båge / Ferrita cat back / 16" Enkei RPF-1 med 35mm offset / FM's hjulvinklar / Toyo Proxes R1-R / Sparco Spint V stol / Rostskyddsmetoder behandling / Demonterade solskydd med Moss täcklock / Baggagerumsnät / Liten skylt fram med egen tillverkat fäste / Formsydda väskor / Audiolink Bluetooth. Bilder...

      Vad är det för motorrelaterat som händer i Stockholm?

      Comment


      • #4
        Visst kan du hitta en välvårdat Miata runt 40000:-. Jag sålde nyss min extremt välvårdade N/A 1,8 1996, lagom sänkt och med mycket extra för 39000:- , så kolla forumet och blocket där hittar du säkert något som passar.

        Roger Molin
        Bifogade filer

        Comment


        • #5
          Tack för tipsen!
          Jag vidarebefordrar all info till den presumtive köparen. Men gärna fler tips om salubilar. Funderar du på att sälja just din bil så kan jag garantera att den kommer bli väl omhändertagen, då han alltid har en väldig puts och ordning på sina fordon

          Comment


          • #6
            Säger som resten, det går bra, om man har rimliga krav på skicket.
            Men en välskött NA, tysksåld, med 10-15k mil borde inte vara omöjligt att hitta för mellan 30 och 40.

            Kan rekommendera en köpesannons. Känns att många inte vill krångla med blocket, med allt vad det innebär.

            Comment


            • #7
              Måste bara rekomendera import! Jag köpte en NB FL 2003 i Italien som gått 5200 ärliga mil, på Mazda handlare för 4000 euro. Sen kostar det iof en del att ta hem den men inte så fruktansvärt mycket. Kollar man NA och NB i Tyskland finns det hur många som helst. Helt klart värt att göra. Vill man inte importera själv kan jag göra det. Har ingenting emot en Maj-tur till Italien...

              Comment


              • #8
                Hej,

                jag köper mina bilar i England. Går att få en NBFL med 6vxl och 146hk motorn för under 40k reggad och klar till sverige. Andra NBs och NA med då så klart. Och det är inga risiga 20k milare heller, inga problem att hitta bilar under 10k mil för detta pris. Att ratten är på andra sidan är dock ett faktum

                Säg till om du kan leva med högerstyrt så kan jag hjälpa till med import.

                2013-04-28-12-55-35_mx5_10.jpg

                Comment

                Working...
                X