Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SÅLD - Mazda MX-5 Miata 1,8l ”Impuls” 1 ägare, ny bes serv, Ac, skinn, rostfri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • SÅLD - Mazda MX-5 Miata 1,8l ”Impuls” 1 ägare, ny bes serv, Ac, skinn, rostfri

    Säljer nu min underbara Miata!







    1a ägaren var en bilförsäljare i Lübeck Tyskland som använde bilen som representation och den hade inte gått många 100mil innan jag importerade den till Sverige. Sedan dess har den varit i min ägo.

    Bilen ger ett fantastiskt helhetsintryck men är inte perfekt för den riktigt kräsne. Otroligt mycket nybilskänsla kvar vad gäller lack, drivlina och interiör!

    Lackbehandlad på Vonne i Vellinge varje år i min ägo. Absolut ingen rost. Lämnade in den på Dinitrol rostskydd 2006. Aldrig vinterkörd, därav inga vinterhjul. Djur & rökfri.

    Servad i Augusti (samtliga elektroniska stämplar sedan ny finns i Mazdas databas) och nybesiktad nu i April med beröm och blanka papper! Bilen är väldokumenterad med bla alla servicestämplar, besiktningspapper, lackbehandlingsstämplar och slitdelar.
    Under de två sista åren har bilen fått nya skivor fram, och nya belägg runtom, kamrem, generatorrem, packboxar är bytt i samband med service 2012. Stora servicen ägde rum nu i höstas.

    Info:
    Mazda MX-5 1,8l ”Impuls”
    Mätarställning: 9300mil
    Färg: Svart
    Årsmodell: 2005

    ”Impuls” tysk specialutgåva. Finns endast i 1500 exemplar, dvs mer exklusiv än Jubileumsmodellerna!

    Följande utrustning ”Impuls”-paketet:
    Skinnklädsel ljusbrun
    Fälgar Original Mazda ”Arctic Special” 15” på Hancook Ventus V12 däck (ca 5mm kvar)
    Träratt, spak och handbroms
    Canvas tygtak (normalt i Vinyl på andra NB miator)
    Ac (ovanligt på NB miatan)
    Uppvärmda stolar (ovanligt på NB miatan)
    Chromelister på fönstersidan (ovanligt på NB miatan)
    Mittkonsol i silver
    Bagageräcke (originalväska med svarta remmar ingår, har numera utgått ur Mazdas sortiment)
    Stylingbåge med inbyggda högtalare (JBL) och vindskydd
    Ljusbrun överdrag för att dölja cabben.


    Övrig utrustning:
    ABS, elhissar, elspeglar, Radio med uttag för iPod/iPhone i mittkonsolen, mugghållare, stora bromspaketet (original Mazda), sportluftfilter K&N (original luftbox finns kvar), vita sidoblinkers med reflexer (har kvar de gula) små nummerplåtar fram och bak samt dioder i parkeringsljus och bakplåtsbelysningen.

    Pris 90000kr

    Ring eller maila mig för mer info/affär. Bilen finns söder om Malmö.

  • #2
    Sänker priset till 85000kr

    Comment


    • #3
      Såld!

      Bilen blev såld idag. Ni administratörer, vänligen skriv ut i rubriken "Såld" samt ta bort mina kontakt uppgifter.

      Comment

      Working...
      X