Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mx-5 -10 eller nyare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Mx-5 -10 eller nyare

    Hej,

    Då börjar det närma sig våren så jag gör ett nytt försök här inne om det kanske kan finnas någon där ute som funderat på att sälja sin Mx-5:a
    Det första kravet är att det är stora motorn, alltså 2,0 sport. Skick är viktigare än miltal.

    Sen finns det en del saker som jag skulle vilja klämma in som jag kanske kan göra vissa undantag ifrån.
    * Hårda taket med elcabb
    * Recaro Stolar
    * Antracit grå fälgar
    * PärlemoVit bil


    Mvh / Tommy Ohlsson
    Mail: tommy.ohlsson(a)gmail.com

  • #2
    En sådan är inte lätt att hitta i Sverige ...

    Min son köpte en sådan i oktober 2013 i Tyskland, där kan du hitta någon då de har större urval.
    Bifogade filer
    NC 2006 LE 2361 / 3500 "Lätt" Modifierad med Öhlins Chassikit mm.
    Boxster 982 GTS 2021 4.0, PDK, Interör-PKT, och mycket mer.
    242 GT 1979, Volvo Original Racing. Helrenoverad.

    Comment


    • #3
      Jo , jag vet att det inte är det lättaste och hitta en sådan men skam den som ger sig

      Comment


      • #4
        Om du söker en 2,0 sport blir det automatisk med Recaro, om du inte tittar på en Sporttech som är i princip en Sport fast med vanliga stolar. (Denna fanns väl bara som Roadster coupe/elcab?) Finns även några Tyska versioner med likvärdig utrustning som sporttech. Ska du ha en softtop blir det max en -12 då man tog bort denna från sortimentet from -13...
        Jobbåka: Mercedes GLC 300d AMG, - 21
        Retrosport: SAAB Sonett V4-68 #950, US-spec, Sonett Blue..
        Blårökåka: SAAB 96 GT750, -60, Pärlgrå trubbnos i originalskick..
        Cabbe: SAAB 900s classic - 94 Lågmilare I nyskick från USA.
        Kombi: SAAB 95 B Deluxe - 64, en ägare. Rostfri Norrlandsbil.
        Vinter: SAAB 96 V4 - 75b. Retro rally för bilorientering.

        Comment


        • #5
          Tack,

          Modeller och så har jag full koll på och är väl insatt i vad både Tyska och Svenska marknaden har att erbjuda.
          Men faktum kvarstår att en ska inhandlas.

          Comment


          • #6
            Hej,

            BKM Convertible i Götene har fått in en 2010'a som "tick most of your boxes":

            Mazda MX-5 2,0 Sport 160hk 6-vxl Fint skick
            Mätarställning: 4900 mil
            Färg: Pearl white
            Karosseri: Cab
            Info: En fin och välvårdad MX5 "Miata" 2.0 Sport. Sport var det dyraste och bästa utförandet 2010 och innebär bl.a. sportchassi med Bielstein-dämpare, stora motorn på 160hk, 6-växlad låda, 17-tums fälgar, skinnklädsel, dimljus fram, Xenonstrålkastare mm. Hel, ren och fräsch invändigt, blank och fin i lacken utan bulor och bucklor, felfri sufflett. Nyservad och nybesiktigad. Alla service gjord och finns dokumenterad i den digitala serviceboken. Bilen har vit metallic-lack. Vi hjälper gärna till med finansiering. Har du en äldre MX-5 och önskar något nyare kan inbyte av din gamla vara av intresse. Önskar Ni köpa bilen nu, men ha kvar den hos oss på vinterförvaring i uppvärmd och larmad lokal går det bra. Ring Magnus: 0707256609 eller Kristoffer: 0708205568 så berättar vi mer.

            Mazda MX-5 1,6 1991, röd (inte helt original)

            Comment


            • #7
              Japp , hittade den innan idag, men det är det där med hårda taket som jag gärna hade haft.
              Så jag väntar nog på några fler boxar.

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av Oregistrerade Visa inlägg
                Japp , hittade den innan idag, men det är det där med hårda taket som jag gärna hade haft.
                Så jag väntar nog på några fler boxar.
                Så länge du drar gränsen vid takboxar så ska det väl gå bra . Lycka till med NCFL-jakten!
                Mazda MX-5 1,6 1991, röd (inte helt original)

                Comment


                • #9
                  Vet inte om du sett denna:


                  "Drop the top and live the dream"

                  Comment


                  • #10
                    Tack återigen, Jag har full koll på blocket och just den spenderade jag lördagen i bilen för.
                    Den höll dock inte det skicket som var önskvärt.

                    Comment


                    • #11
                      En allmän kommentar: Både BKM Convertible och Auto-Mobil köper dom flesta MX-5r som dom säljer från Mazdaåterförsäljare i Tyskland. Sedan har dom självklart också äldre inbyten som kan vara svensksålda. Varför inte ringa och prata med dessa två företag. Dom kan säkert spana efter din drömbil i Tyskland eller ringa dig när den är på väg till Sverige.

                      /Jan-Olov i Göteborg
                      Ingen MX-5:a ännu

                      Comment


                      • #12
                        Har varit i kontakt med en av dom, jag tror helt enkelt jag är för kräsen av mig. Så just nu lutar det väl mer och mer mot en ny. Men vem vet vad som kan poppa upp där ute innan -14 kommer in i hallarna.

                        Comment


                        • #13
                          Ursprungligen postat av Oregistrerade Visa inlägg
                          En allmän kommentar: Både BKM Convertible och Auto-Mobil köper dom flesta MX-5r som dom säljer från Mazdaåterförsäljare i Tyskland. Sedan har dom självklart också äldre inbyten som kan vara svensksålda. Varför inte ringa och prata med dessa två företag. Dom kan säkert spana efter din drömbil i Tyskland eller ringa dig när den är på väg till Sverige.

                          /Jan-Olov i Göteborg
                          Ingen MX-5:a ännu
                          Jag pratade med Joakim på Automobil i maj 2013 om de kunde ta hem en Vit RC Sport 2010-11 med Recarostolar, och fick då svaret att det är nästan omöjligt att hitta en sådan.
                          Jag hittade sedan flera stycken under aug-sept och köpte den jag tyckte var bäst, men inte närmast då vi hämtade den i Augsburg. som ligger mellan Stuttgart och Munchen.

                          Då kan man hellre bevaka marknaden själv och be dem ta hem den bilen man vill ha om man nu inte vill göra det
                          lilla jobbet själv och spara de pengarna som de vill ha för detta.
                          Last edited by Anders Manley; 2014-02-16, 21:36.
                          NC 2006 LE 2361 / 3500 "Lätt" Modifierad med Öhlins Chassikit mm.
                          Boxster 982 GTS 2021 4.0, PDK, Interör-PKT, och mycket mer.
                          242 GT 1979, Volvo Original Racing. Helrenoverad.

                          Comment

                          Working...
                          X