Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Miata årsmodell -10 och framåt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Miata årsmodell -10 och framåt

    Hejsan

    Som rubriken avslögar så söker jag en Mx-5 modell -10 och framåt.

    Enda direkta kraven jag har är att det ska vara en manuell med 2 liters motor.

    Skick är viktigare än mil.

    Mvh / Tommy

    tommy.ohlsson(at)gmail.com

  • #2
    Hej,

    Auto-Mobil.se I Billdal har säkert det du önskar, ring Joacim Holmström tel 031-7880005 och lägg fram dina önskemål.
    Jag tror att dom har lite "höstpriser" just nu.

    Roger Molin
    Distrikt Göteborg

    Comment


    • #3
      Om du söker en 2.0 Sport Cab så finns en 2010 röd på Blocket. Säljaren finns i Lerum utanför Göteborg. Jag slog upp den på Transportstyrelsen och den är relativt nyimporterad. Notera att alla Auto-Mobils MX-5 är importerade från Mazda-handlare i Tyskland. Inget fel i det, men bra att veta. Jocke på Auto-Mobil kan säkert hitta en passande bil i Tyskland och rta hem den till dig. BKM Convertible HB i Götene importerar också MX-5r från Mazda-handlare i Tyskland. Jag har pratat med dom och dom kändes seriösa. Har även besökt Jocke på Auto-Mobil och det var samma känsla där.

      Av olika skäl avstod jag från att köpa MX-5:a i år.

      Comment


      • #4
        Jag hittar inte den röda 2.0:an?
        Mazda MX-5 2.0 Sport -12, Recaro, Mazdaspeed fjädrar, Goodwin RoadsterSport slutdämpare

        Motto: You can always use another 50 hp...

        Comment


        • #5
          Hej,

          Tack för svaren.

          Tyvärr har dom ingen bil inne i Göteborg som passar mig just nu. Det är som sagt en - 10 och framåt som jag söker.
          Sen är jag ganska petig både när det gäller skick och pris. Bra kombo jag vet
          Men det gör det extra svårt att köpa/beställa en import bil.
          Jag har ingen direkt brådska med att handla då årets miata tid känns något begränsad.

          Vad det gäller den Röda på blocket så hittas den här.

          Dom har jag varit i kontakt med, väldigt trevliga men väldig målmedvetna.

          Comment


          • #6
            Ja, där var den, tack! Mycket märkligt att den inte dök upp i min bevakning, alla kriterier var uppfyllda. Gör Blocket skillnad på små/stora bokstäver? MX-5 vs mx-5?
            Mazda MX-5 2.0 Sport -12, Recaro, Mazdaspeed fjädrar, Goodwin RoadsterSport slutdämpare

            Motto: You can always use another 50 hp...

            Comment


            • #7
              Nej, det gör dom inte, Men det är helt klart att dom är lite känsliga för hur man söker.
              Så jag har lagt in följande för att inte missa något.

              mx-5 2,0
              mx5 2,0
              mx 5 2,0
              miata 2,0
              boxster s ( Liten Bonus )

              Comment

              Working...
              X