Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

International post

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • International post

    Hei !

    Hvorfor er Svenska Miataklubben så ekskluderende ?
    Hvorfor vil dere ikke at vi som bor i andre land (Norden, Europa, Verden for øvrig) skal få skrive på deres forum ?
    Hvorfor umuliggjør dere utveksling av erfaringer, foto, teknisk informasjon og kunnskap ?

    Jeg har tidligere vært med dere på jubileumstur i Skôvde i 2009.
    Da ønsket jeg å publiserer flere hundre foto fra arrangementet, men det fikk jeg ikke tillatelse til.



    Jeg ser ofte at dere skriver om emner der jeg har svar på spørsmålene som stilles.
    MEN, jeg får jo ikke lov til å skrive i deres forum.

    Svenska Miataklubben er den ENESTE Miataklubben jeg kjenner til i verden, som praktiserer denne ekskluderende policy-en.
    Jeg skriver ofte artikler i Miataklubber i Danmark, Tyskland, England, Nederland, Malaysia, Canada og USA.

    Men I SVERIGE ?
    NO WAY !

    Jeg har forsøkt å skrive til bestyrelsen i Svenska Miataklubben, men de ønsker ikke innspill fra oss i Norge.
    Hvorfor ?

    Nå i sommer skal den Norsk MX-5/Miata Klubben på tur til Sverige (i samme uke som dere skal ha sommertur).
    Det har ikke vært mulig å få til noe samarbeid.

    Hva synes medlemmene i Svenska Miataklubben om dette ?
    Jeg synes det er trist, veldig trist.

    Med vennlig hilsen
    Erik Hansen (Rudolf)
    Styremedlem av Norsk MX-5/Miata Klubb, Østlandsavdelingen.

    MX-5 90 Rudolf
    Miata 93 LE Leopold
    Miata 95 R-package Beverly

  • #2
    Det stämmer inte, att det går att skriva frit i det danske forum - har just haft problem med detta.
    Kim Hansen

    Mazda MX-5 ND RF 2.0 - årsmodell 2023
    Exclusive Line - DK version
    MSV - Suzuki Vitara Allgrip

    Comment


    • #3
      Men du har ju just skrivit på forumet... det är väl bevis för att det går?

      Eller är det något jag inte förstår?
      ND 2,0 Sport '17 - Svart
      Good-win Racing Roadster Sport Race lättviktsljuddämpare/ 949 Racing 6UL lättviktsfälgar / Mazda kjolpaket / Mazda (Eibach) sänkfjädrar / Hankook V12 Evo2 235/40 / Kort "Mustang" antenn / Formsydda väskor / Brodit hållare för Garmin DriveLux / Liten skylt fram / Röd startknapp. Bilder...

      SÅLD! - NA 1,6 '92 - Svart (Black and Tan 1/700, såld ny i Schweiz)
      16” Barzetta Katana Black / Hankook Ventus Prime / 2,5” Simons rostfritt sportsystem med kromat ändrör 100 mm / GAZ Coilovers / Extra stabiliseringsstag i fram- och bakvagn / Magnecor tändkablar / Nardi träratt / Kromade Runabout S800 backspeglar / Beige läderdamask till växelspak och handbroms / IL Motorsports sportpedaler / Träpanel / IL Motorsport Träknopp på växelspak och handbromsspak / IL Motorsports Front Lip / IL Motorsports Twin Low Profile Lights / Blinkers & positionsljus fram i klarglas / OBX Fuel Lid Door Cover / Vita skärmblinkers / Vita sidoreflexer / Fjäderbenstag

      SÅLD! - NBFL 1,8 Sport '04 - Svart
      Öhlins Road & Track Coilovers / GC Fabrications båge / Ferrita cat back / 16" Enkei RPF-1 med 35mm offset / FM's hjulvinklar / Toyo Proxes R1-R / Sparco Spint V stol / Rostskyddsmetoder behandling / Demonterade solskydd med Moss täcklock / Baggagerumsnät / Liten skylt fram med egen tillverkat fäste / Formsydda väskor / Audiolink Bluetooth. Bilder...

      Vad är det för motorrelaterat som händer i Stockholm?

      Comment


      • #4
        Moderering var påslagen på två-tre av våra vanligen publika forum, därav detta. Därför har man inte som gäst kunnat skriva här på ett tag.
        mvh Mats Hägglund | webmaster@mx-5.se

        Comment


        • #5
          Vår webmaster konstaterade att något var fel, vilket är tillrättat nu!

          Norska intresserade är välkomna till vår Mazda MX-5 Jubileumstur 2013, vilket i inledningsskedet inte var planerat!
          På den Norska hemsidan har vi skrivit om att ni är välkomna till oss!
          Verkade dock som att det inte gick att ändra er tur(?)

          Vi hoppas i Sverige att vi kan utöka samarbetet mellan våra länder!
          I Skövde 2009, som du nämner Erik, var du den ende deltagaren!
          Vi trivdes otroligt med dig, och hoppas du kan ta med dig några till!

          Vi har planer på en gemensam svensk tur till Norge!


          Thomas Ericsson
          PR Ansvarig
          Miata Club of Sweden
          Thomas Ericsson
          Hedersmedlem
          Halmstad

          BMW 118i M Sport Aut Skyscraper Grey -24
          BMW Z4 sDrive20i M Sport Aut Portimao Blue -23

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av Fredrik Hesse Visa inlägg
            Men du har ju just skrivit på forumet... det är väl bevis för att det går?

            Eller är det något jag inte förstår?
            Etter mye frem og tilbake med skriving til webmaster og Thomas Ericsson kan jeg nå endelig skrive et innlegg i International post.

            Men jeg kan jo ikke delta i en teknisk diskusjon eller svare på et spørsmål som stilles i en annen post.
            Jeg kunne heller ikke skrive og legge inn bilder i de postene som ble laget etter jubileumsturen i Skôvde i 2009.

            Mange av oss som har MX-5/Miata som hobby liker jo å utveksle erfaringer og kunnskap på de steder der diskusjonene foregår.
            International post er jo kun for å si "Hei og hallo".

            Erik

            Comment


            • #7
              Jag tar detta med styrelsen!


              Thomas Ericsson
              PR Ansvarig
              Miata Club of Sweden
              Thomas Ericsson
              Hedersmedlem
              Halmstad

              BMW 118i M Sport Aut Skyscraper Grey -24
              BMW Z4 sDrive20i M Sport Aut Portimao Blue -23

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av Thomas Ericsson Visa inlägg
                Vår webmaster konstaterade att något var fel, vilket är tillrättat nu!

                Norska intresserade är välkomna till vår Mazda MX-5 Jubileumstur 2013, vilket i inledningsskedet inte var planerat!
                På den Norska hemsidan har vi skrivit om att ni är välkomna till oss!
                Verkade dock som att det inte gick att ändra er tur(?)

                Vi hoppas i Sverige att vi kan utöka samarbetet mellan våra länder!
                I Skövde 2009, som du nämner Erik, var du den ende deltagaren!
                Vi trivdes otroligt med dig, och hoppas du kan ta med dig några till!

                Vi har planer på en gemensam svensk tur till Norge!


                Thomas Ericsson
                PR Ansvarig
                Miata Club of Sweden
                Norsk MX-5/Miata klubb kontaktet dere i fjor for et samarbeid om årets sommertur siden vi skulle til Sverige samme uken som deres jubileumstur.
                Men vi fikk dessverre vite at det ikke var aktuelt.
                Nå er det for sent fordi vi har for lengst lagt andre planer.

                Det er vanskelig med samarbeid når vi ikke kan kommunisere via et åpent forum.
                Det gjør vi med andre klubber i inn- og ut-land, men dessverre ikke med Svensk Miata Klubb.

                Det er nok en grunn til at det er få/ingen deltagere fra Norge på deres arrangementer.
                I fjor var det mange fra Norge på Dansk Miata Klubb sitt jubileum.

                Et samarbeid betyr dialog.
                Da er det ikke så smart å stanse/sperre alle muligheter for det.

                Erik

                Comment


                • #9
                  Ursprungligen postat av Kim H Visa inlägg
                  Det stämmer inte, att det går att skriva frit i det danske forum - har just haft problem med detta.
                  Du må nok registrere deg på forumet, men du behøver ikke å være medlem av noen dansk MX5 klubb.
                  På det norske forumet, må du også registrere deg (tar ca 10 sekunder), men du behøver ikke være medlem av Norsk MX5 klubb for å bli medlem av forumet.

                  Erik

                  Comment


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Oregistrerade Visa inlägg
                    Du må nok registrere deg på forumet, men du behøver ikke å være medlem av noen dansk MX5 klubb.
                    På det norske forumet, må du også registrere deg (tar ca 10 sekunder), men du behøver ikke være medlem av Norsk MX5 klubb for å bli medlem av forumet.

                    Erik
                    Erik,

                    Den danske klub har for nylig ændret deres regler for forum.
                    Selvom man er registreret - og det har jeg været længe - har man som hovedregel ikke mulighed for at skrive eller svare i deres forum.

                    Kim H
                    Kim Hansen

                    Mazda MX-5 ND RF 2.0 - årsmodell 2023
                    Exclusive Line - DK version
                    MSV - Suzuki Vitara Allgrip

                    Comment


                    • #11
                      Ursprungligen postat av Kim H Visa inlägg
                      Erik,

                      Den danske klub har for nylig ændret deres regler for forum.
                      Selvom man er registreret - og det har jeg været længe - har man som hovedregel ikke mulighed for at skrive eller svare i deres forum.

                      Kim H
                      OK.
                      Jeg skriver på Five-speed.dk som er det største MX-5 forumet i Danmark.
                      De har ingen restriksjoner.

                      Erik

                      Comment


                      • #12
                        Det er rigtigt som Kim H skriver, at bestyrelsen i den danske klub netop har besluttet, at begrænse adgang til forum yderligere, således at ikke-medlemmer (Brugere som er registreret på hjemmesiden, men som ikke betaler kontingent) fremover kun har skriveadgang til ganske få udvalgte kategorier.

                        Er det ikke noget som ligner det I har i Norge?
                        http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=1&t=16055&hilit=regler

                        Comment


                        • #13
                          Ursprungligen postat av Helge Pedersen Visa inlägg
                          Det er rigtigt som Kim H skriver, at bestyrelsen i den danske klub netop har besluttet, at begrænse adgang til forum yderligere, således at ikke-medlemmer (Brugere som er registreret på hjemmesiden, men som ikke betaler kontingent) fremover kun har skriveadgang til ganske få udvalgte kategorier.

                          Er det ikke noget som ligner det I har i Norge?
                          http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=1&t=16055&hilit=regler
                          I Norge har vi begrensinger på kategoriene; Teknisk og Kjøp/Salg. Det er det hele.
                          Vi har fremdeles 15 Kategorier m/underkategorier som man kan starte diskusjoner, skrive innlegg, kommentere, legge inn bilder osv.

                          På de Svenske sidene (som jeg ønsket å diskutere) er det vel bare; International forum, Öppet forum og kjøp/salg som er åpent.
                          De øvrige 21 forum er spærret for de som ikke er medlem av Svenske Miataklubben.
                          Altså "tvært om".

                          Det vil i praksis si at det ikke er mulig å gjøre annet en å si: Hei og Hallo.

                          Hei og Hallo
                          fra Erik

                          Comment

                          Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta bort  
                          x
                          eller Allowed Filetypes: jpg, jpeg, png, gif, webp
                          x
                          x
                          Avancerade alternativ
                          Rendering Options

                          Lägg fem till 7, vad har du nu?

                          Working...
                          X