Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En "tråkig" historia...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Namnet "Grålle" ger kanske någon ledtråd?!?! (-:
    Det blev ingen grön, ingen svart, men en Sunligt Silver... och med lite "styling" kommer det att bli bra!
    /Benke

    Comment


    • #17
      Ursprungligen postat av Bengt Friberg Visa inlägg
      Namnet "Grålle" ger kanske någon ledtråd?!?! (-:
      Det blev ingen grön, ingen svart, men en Sunligt Silver... och med lite "styling" kommer det att bli bra!
      /Benke
      Jag trodde Grålle fanns som både gråa och röda, men de röda kanske är omlackade?

      Ledtråden kanske är i namnet Grålle, men det har jag aldrig tänkt på..
      ND 2,0 Sport '17 - Svart
      Good-win Racing Roadster Sport Race lättviktsljuddämpare/ 949 Racing 6UL lättviktsfälgar / Mazda kjolpaket / Mazda (Eibach) sänkfjädrar / Hankook V12 Evo2 235/40 / Kort "Mustang" antenn / Formsydda väskor / Brodit hållare för Garmin DriveLux / Liten skylt fram / Röd startknapp. Bilder...

      SÅLD! - NA 1,6 '92 - Svart (Black and Tan 1/700, såld ny i Schweiz)
      16” Barzetta Katana Black / Hankook Ventus Prime / 2,5” Simons rostfritt sportsystem med kromat ändrör 100 mm / GAZ Coilovers / Extra stabiliseringsstag i fram- och bakvagn / Magnecor tändkablar / Nardi träratt / Kromade Runabout S800 backspeglar / Beige läderdamask till växelspak och handbroms / IL Motorsports sportpedaler / Träpanel / IL Motorsport Träknopp på växelspak och handbromsspak / IL Motorsports Front Lip / IL Motorsports Twin Low Profile Lights / Blinkers & positionsljus fram i klarglas / OBX Fuel Lid Door Cover / Vita skärmblinkers / Vita sidoreflexer / Fjäderbenstag

      SÅLD! - NBFL 1,8 Sport '04 - Svart
      Öhlins Road & Track Coilovers / GC Fabrications båge / Ferrita cat back / 16" Enkei RPF-1 med 35mm offset / FM's hjulvinklar / Toyo Proxes R1-R / Sparco Spint V stol / Rostskyddsmetoder behandling / Demonterade solskydd med Moss täcklock / Baggagerumsnät / Liten skylt fram med egen tillverkat fäste / Formsydda väskor / Audiolink Bluetooth. Bilder...

      Vad är det för motorrelaterat som händer i Stockholm?

      Comment


      • #18
        Ursprungligen postat av Bengt Friberg Visa inlägg
        Namnet "Grålle" ger kanske någon ledtråd?!?! (-:
        Det blev ingen grön, ingen svart, men en Sunligt Silver... och med lite "styling" kommer det att bli bra!
        /Benke
        Grålle är i mina ögon en gammal Fergusontraktror från 50-talet. Grå därav namnet.
        Du får kanske gå med i "Grålleklubben" men hoppas du stannar i Miataklubben.
        Last edited by Rolf G; 2013-04-07, 13:39.
        För nöjes skull. MX-5 ND2/RF 184 hkr Soul Crystal Red.
        Cabrio Wind Deflector,
        Zunsport Lower Woven Mesh-Grille.
        H&R sänkfjädrar (30 mm)
        Fjäderbensstag IL Motorsport
        SmartTOP controller
        Android Auto + CarlinkIT mini
        Boot Lip Lid spoiler
        Backkamera
        Aluminium Sill Plates.
        Garmin Drive Lux 50.
        Mudguards.
        Sekvensiella blinkers

        Till vardags:
        Volvo V 60 T6 Fusion Red. Laddhybrid årsmodell 2022

        Comment


        • #19
          Självklart stannar jag i Miataklubben
          ... och för att fortsättningsvis minimera risken avseende förvecklingar har vi efter familjeråd beslutat att namnet fortsättningsvis är "Grållan"
          Ha de gott alla!
          Benke i Södra Sandby

          Comment


          • #20
            Hej Bengt!

            Jag vill härmed inte säga att du har rätt eller fel om denna bilfirman men kan berätta min sida av historien. Jag och min bror har sedan början av året letat efter ett objekt att köpa tillsammans och ha som enthusiastbil under sommaren. Vi har inte ägd en mx-5 tidigare men suktat efter en länge. Efter en hel del velande mellan gamla vrak och för högt prissatta importer kom vi fram till att det va en nb 1,8 sport som vill ville ha. Precis som dig fastnade vi för den svarta 04:an i Gnosjö trots den lite högre prisklassen.

            Första kontakt togs via annonsen och kom då precis som dig till ägaren som var på semester. Han sa precis samma sak till oss om att förste man med pengarna på bordet får köpa. Eftersom han oturligt (turligt) var på semester hänvisade han till sin kollega. Vi tog då direkt kontakt med den andra säljaren per telefon. Vi sa då att vi ville köpa bilen om allt va som annonsen antydde och dubbelkollade ang service osv. Då vi inte kunde komma ner själva och kika/handla behövde vi kolla upp om en kompis som skulle ner till Jönköping några dagar kunde göra affären åt oss. Handlaren sa att detta var ok i så fall och vi diskuterade betalning, handpenning osv. Det var tydligt att denna säljare inte hade samma hårda linje som sin kollega. Dagen som du ringde hade vi också ringt till säljaren för att göra klart. Oklart om det va före dig men det var strax efter 8:00? Vi sa då att vi ville köpa bilen men att vi behövde dagen på oss för att göra klart med vår kompis. Handlaren lovade att hålla den under dagen. Vi ringde sedan och bekräftade att affären kunde göras dagen efter. Han beklagade sig över att han hade haft en jobbig dag med många som ringt på bilen och ffa en man som skulle hänga ut honom på forumet

            Kan tillägga att bilen levererades av firman till Jönköping där nyckelbytet skedde och resan påbörjades hem till sundsvall. Vår erfarenhet med bilfirman har därmed varit lite annorlunda än din.

            Jag förstår din frustration när ni väl hade bestämt er och ville handla. En mans olycka är en annans lycka antar jag.

            Bra att ni i alla fall hittade er bil tillslut så att alla är nöjda och glada



            Mvh Edvard och Viktor Bengtson


            Sent from my iPhone using Tapatalk

            Comment


            • #21
              Hej Viktor!
              Kul att höra ifrån dig! Och kul att du har gått med i klubben!
              Jodå, vi har kanske lite olika "bilder" av händelsen och jag var inte så "sur" över att jag missat bilen (lite kanske), var mest sur var jag över deras sätt mot mig. Men det har du säkert förstått redan? Sen skulle de plötsliga börja "skylla på varandra" etc... och det var då jag "tände"! Utifrån din tidsangivelse var du helt klart före mig med några timmar, tycker då att det är synd att säljaren inte sa det till mig redan vid mitt första samtal på fm (vid 10-tiden), att bilen i praktiken var såld... och reserverad?!?!
              Hur eller hur så har jag släppt detta!
              Är glad att du och din bror hittade en Miata till er, är övertygad om att ni kommer att ha många härliga och roliga mil med den!
              Och du Viktor, den är riktigt snygg!
              Med tanke på att du bor i norr får vi kanske inte nöjet att träffas men skulle det vara så att du är och "snurra runt" i Skåne skulle det vara kul om du ville höra av dig!
              Ha de gott med er Miata!
              Benke i Södra Sandby

              Comment


              • #22
                Prova "Mazda MX-5 Jubileumstur 2013" med den, så träffar ni många glada medlemmar i klubben!


                Thomas Ericsson
                PR Ansvarig
                Miata Club of Sweden
                Thomas Ericsson
                Hedersmedlem
                Halmstad

                BMW 118i M Sport Aut Skyscraper Grey -24
                BMW Z4 sDrive20i M Sport Aut Portimao Blue -23

                Comment

                Working...
                X