IL Motorsport
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Airbaglampa

Standard Airbaglampa

Har ju haft min bil stående några månader. I dag skulle jag flytta på den och då lös airbaglampan och ville inte slockna. Jag har ju haft i sär lite kablar när jag monterade bågen men de är vad jag vet återmonterade ? Någon idé ?

Reg.datum
    mar 2004

Standard

Årsmodell på din bil? Då det varierar på systemen...

Blinkade lampan i början? Frekvensen på lampan hänvisar tiill felorsak, åtminstone på NA. Börja med att montera om samtliga kontakter som du har haft isär. Kolla samtidigt att alla stiften i kontakterna ser ok ut..

Möss?...
    Senast redigerat av Peter Sandström den 2013-01-15 klockan 06:20.
    Finåka: MX-5 cab 2,0 Sport -09, Metropolitan Grey Mica!
    Busåka: MX-5 -91:a, röd, Svensksåld med "Extra-Allt".
    Jobbåka: Chevrolet Captiva LTZ 2.2D aut 4WD -13, Vit SUV..
    Retroåka: SAAB Sonett V4-68 #950, US-spec, Sonett Blue..

OBS! Jag undanber mej vänligen men bestämt Telefonsamtal, PM samt Mejl gällande Miataproblem och hänvisar istället till forumet.....!

Standard

2005 årsmodell. Inga möss :-) lampan blinkar i ett ganska långsamt tempo 8-10 gånger sedan ett kort uppehåll för att blinka 8-10 gg till innan nästa korta uppehåll osv.

Reg.datum
    mar 2004

Standard

Här är en larmlista för div årsmodeller.

http://www.miata.net/garage/airbag_blink.html

Första siffran anger antalet långsamma blinkningar och andra siffran antalet snabba..

OBS! Jag undanber mej vänligen men bestämt Telefonsamtal, PM samt Mejl gällande Miataproblem och hänvisar istället till forumet.....!

Standard

Enklast är kanske att koppla in en OBD-II-läsare, för det finns väl ett sådant uttag på en -05:a?
    Sportbil: NB 1.8 -00, Twilight Blue Mica, TR Lane GP båge, Gaz Gold Pro coilovers 500/300, Whiteline front sway bar, 17 tums 205/40, dubbla avgasrör, Honda S2000-stolar, CAI med K&N-filter, Yellowstuff bromsbelägg, Front spoiler lip
    Transportbil: Svart Volvo V70 2,5T

Reg.datum
    mar 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Anders Söderlund Visa inlägg
    Enklast är kanske att koppla in en OBD-II-läsare, för det finns väl ett sådant uttag på en -05:a?
    Svar ja...

Standard

Tack för tips :-)

Reg.datum
    jun 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Peter Sandström Visa inlägg
    Svar ja...
    Sitter under locket vid vänster knä så att säga.
    Distriktsansvarig Stockholm Norra

NBFL 1,8 Sport ´04 - Svart

Öhlins Road & Track Coilovers / FM's hjulvinklar / Ferrita cat back / Enkei RPF-1 med 35mm offset / Toyo Proxes R1-R / Rostskyddsmetoder behandling / Demonterade solskydd med Moss täcklock / Baggagerumsnät / Liten skylt fram med egen tillverkat fäste / Formsydda väskor. Bilder...

MSV 1: M-B E220T ´14 - Svart
    MSV 2: Corvette C6 Competition ´08 - Svart

Vad är det för motor relaterat som händer i Stockholm?

Reg.datum
    apr 2012

Standard Förvirrad

Vad betyder denna kod? Panelen blinkar fyra långa och fem korta.
    Det beror väl på att jag bytt stolar och inte kopplat in kontakten under förarstolen till bälteslåset.
    Behöver jag göra något under passagerarstolen också?
    Röd NB FL 2001 1,8l 145 hk, dubbla avgasrör, hardtop, Eibach sänkfjädrar (35 mm), egenkonstruerat kalluftsinsug, Bimarco Cobra-stolar, RC design 22 SCS fälgar 16x6,5", Hankook Ventus V12 EVO 215/40 ZR16 86W XL, IL fjäderbensstag, gasfjäder till bagageluckan, Toyo R888 195/50 ZR15 på originalfälgar, original bakspoiler, TR Lane TT rollbar, WAECO Farthållare, 2x30W LED extraljus, TougeRun frontspoiler
    Körda banor: Sala Racing Park, Arlanda Test Track 1, Spa-Francorchamps, Malmby
    YouTube

Standard

Det verkar sitta airbag-sensorer i fronten på bilen, se http://www.miata.net/faq/miata_airbag_faq.html . Hade inte du tagit bort fronten?
    Sportbil: NB 1.8 -00, Twilight Blue Mica, TR Lane GP båge, Gaz Gold Pro coilovers 500/300, Whiteline front sway bar, 17 tums 205/40, dubbla avgasrör, Honda S2000-stolar, CAI med K&N-filter, Yellowstuff bromsbelägg, Front spoiler lip
    Transportbil: Svart Volvo V70 2,5T

Liknande ämnen

1. Problem med airbaglampa
    Av Eric Askman i forum Miata meck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-10, 19:15

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •