Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Good-Win Racing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Good-Win Racing

    Hej!
    Jag är ny på det här med Miata. Köpte en -04 i våras. Skulle vilja ha lite roligare ljud på den och fastnade för det här avgassystemet från Good-Win-Racing http://www.good-win-racing.com/Mazda...t/11-1004.html

    Frakten var dock väldigt dyr. Efter att ha varit i kontakt med dem kunde vi konstatera att det skulle kosta över 300 $ i frakt.
    Lite mycket med tanke på att systemet bara kostar 299 $.

    Är det någon annan som ska köpa något från dem så att vi kan få ned frakten tillsammans?
    Alternativt om det är någon som vet ett bättre sätt att få hit grejorna eller kanske har förslag på ett annat liknande system?
    Jag fastnade för att ljudet verkar trevligt samt att man enkelt kan sätta i en insats som sänker ljudnivån.
    /Magnus

  • #2
    www.gomiata.com säljer också denna ljuddämpare (för $299 får du bara bakre ljuddämparen, jag skulle inte kalla det för avgassystem). Dock stämmer inte deras fraktpriser till Sverige på hemsidan, det är dyrare. Dock bör det vara billigare än från Goodwin Racing, det skiljde ungefär $100 mot Goodwin när jag beställde hela systemet från dem. Kolla hur mycket man sparar genom att beställa flera, det är inte alltid särskilt mycket tyvärr.

    Observera dock att framröret med katalysator och fördämpare som också finns att köpa till inte passar till EU-modellerna 01-05 p.g.a. annat grenrör (anslutningen till resten av systemet ser annorlunda ut).

    Jag har som sagt hela RoadsterSport-systemet (min bil är en 99:a så jag har samma anslutning mot grenröret som USA-modellerna) och ljudet är mycket trevligt. Det är inte störande högt men på långfärd med sufletten uppe är det inte så dumt att sätta i insatsen, sänker "brummet" i kupén en del. Bakre ljuddämparen är dock det som gör mest för ljudet så jag tror du blir nöjd också.

    Vill man ha sportigare ljud än original men kanske inte lika mycket som RoadsterSport-dämparen fungerar Simons slutdämpare bra. Jag hade en sådan tillsammans med original framrör och den låter inte störande alls vid landsvägskörning så det finns inget behov av dämpinsats till den. Jag bytte hela systemet eftersom jag behövde byta ut katalysatorn och den sitter svetsad på främre röret på 98-00 och jag var inte säker på hur RoadsterSport-framröret skulle låta ihop med Simonsdämparen.

    Jag hade tänkt lägga ut en annons på min Simonsdämpare. Den är gjord i rostfritt, har gått c:a 2000 mil (d.v.s. dämpmaterialet är inte urblåst) och är beställd med 80 mm slutrör istället för 100 mm "kaffeburken" som är standard. Ska ta ett par bilder på den först, håll utkik i säljesavdelningen om det verkar intressant.

    Comment


    • #3
      Tack för tipset. Jag menade givetvis bakre dämparen och inte hela systemet. Jag nöjer mig med det eftersom systemet ser friskt ut. Ska pröva att lägga en order på Gomiata.
      Såg att de beräknar frakten till cirka 80 $. Hos Good-Win låg beräkningen på cirka 160 $ men de ville ha 300 $ när jag lagt ordern. Vi får se vad det hamnar på...

      Comment


      • #4
        Annars kan du frakta med http://jetcarrier.com/ Där lägger du en c/o adress hos dem i New Jersey, och sedan fraktar de på billigaste sätt hem dina delar. Betalning gör du över Pay-Pal eller elektroniskt.
        Jag och Tord Kvistrum i klubben har tagit tyngre och skrymmande delar via dem. Fungerar kanon.
        Velocity Red -06 LE nr:2020 utav 3500st (som ersättning för "låååga blå" efter 12 år)
        MSV:Bright Yellow Mini Cooper S Countryman All4 -12 "Gurra"
        Enthusiastbil 1: Austin-Healey Sprite AN5 "Frogeye" 1959. I min ägo sedan nov.-74
        Entusiastbil 2: Austin-Healey 3000 Mk2 Sports Convertible BJ7 "Big Healey" 1962. I min ägo sedan nov.-13
        "Arbetshäst" VW Caddy Maxi 140TDI DSG "extra allt" -14

        Comment


        • #5
          Tack för tipset Börje. Ha redan hunnit lägga ordern hos GoMiata. Frakten blev 160 $ Kanske blivit lägre med Jetcarrier. Jag får prova det nästa gång.
          Hälsar
          Magnus

          Comment

          Working...
          X