Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Funderar fortfarande ombilen får följa med hem eller inte...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Funderar fortfarande ombilen får följa med hem eller inte...

    Hej igen,

    Som jag skrivit om i tidigare inlägg bor jag nu i USA och funderar på att ta med mig min älskade bil hem. Det är ett svårt val. Därför skulle jag uppskatta om ni kunde hjälpa till genom att ge mig en uppskattning av vad jag skulle få för bilen här i Sverige, om jag tvingas sälja den senare. Så, vad tycker ni är ett skäligt pris för följande bil:

    Miata -99 Hard-S. Har gått 18 000 mil. Emerald Green. Bilen är omlackerad i orginalfärg och är i kosmetiskt bra (men inte perfekt) skick. Plastfronten har en del färgchip från stenskott. Jag är tredje ägaren och kommer att ta in bilen som flyttgods till Sverige -07. Bilen har AC, servostyrning och CD-spelare men ingen annan komfort utrustning. Toppen kommer att vara ca 1 år gammal. Naturligtvis ingen rost (amerikanska östkusten är snäll mot bilar). Mekaniskt är bilen i strålande form och endast de bästa vätskor och oljor används (för det är ändå nästan gratis här borta). Lyftaravståndet till kamaxlarna är just inställt och kamrem, vattenpump, och det vanliga är gjort.

    Fjädring: FM-stage 2 suspension kit: (Ställbara dämpare, krängningshämmare och de senaste FM fjädrarna.)

    Bromsar: Stora hålborrade bromsskivor från EBC + 2 uppsättningar EBC belägg (gröna för gatan, gula för banan) och stålsurrade bromsrör.

    Säkerhet: Hard dog sports bar med dubbla diagonala rör + ”bolt in” harness bar. 6-punkts G-force bälten för både förare och passagerare + arm restraints. Vanliga bälten finns kvar för vardagsbruk.

    Motor: Komplett FM-cat back exhaust + Racing Beat 4:1 grenrör. Specialbyggt insug i svetsad alu-rör.

    Hjul: 17tums Mörkgrå 5zigen fälgar med Kumho 710 däck (kommer att vara ca %25 slitna) + 15tums Kosei K1 hjul med Hankook R-componds för att bättra på flinet på banan.

    Tänk på att bilen är privatimporterad, vilket ger ett lägre pris. De höga milantalet är inte så farligt som det låter eftersom det är lugna amerikanska landsvägsmil.

    Jag förstår att det är svårt att göra bedömingen utan att se bilen, men gör gärna ett försök att ge en ungefärlig summa av vad ni skulle betala för bilen. Tacksam för era åsikter och den hjälp det ger mig att bestämma mig. Var ärliga, ni kommer inte att såra min känslor.

    /Totte

  • #2
    SV: Funderar fortfarande ombilen får följa med hem eller inte...

    Runt 90-100 beroende på om du hittar en köpare som vill ha allt eller inte.
    Båge kan både höja och sänka värdet beroende på köparen.

    Du får ut mer genom att sälja pryttlar (fälgar mm) löst istället för i paket.
    Bor i Mölndal, är i Forshaga ibland

    MX-5 Trophy -99, by Kronos Racing | 1998 JDM RS, rostig med billig

    Comment

    Working...
    X