Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mx5Parts - Vill nån vara med?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Mx5Parts - Vill nån vara med?

    Ska införskaffa ett BUK* från Mx5Parts nu den närmsta tiden. Priset med frakt blir 350:- billigare än om man handlar från Mekonomen.
    Originaldelar från Mazda i Sverige har jag inte hittat pris på, blir det billigare så hojta vettja!

    I paketet jag har plockat ihop ingår följande:
    Luftfilter (original)
    Bränslefilter (original)
    Oljefilter (original)
    Generatorrem
    Tändkablar
    Tändstift (NGK)
    Vinylcabtvätt (Renovo)
    Vinylcabkonservering (Renovo)

    Total summa med frakt blir 99,67 pund, 1383:-

    Samma paket från Mekonomen kostar 1743:- och då ingår inte cab-medlen.
    Notera även att alla delar är till en NA.

    Fraktpriset verkar inte öka speciellt om man ökar mängden delar, blev ett pund dyrare när jag la till fem extra oljefilter. Med fyra fälgar ökade det från 23 till 33 pund.
    Hade ju varit smidigt att gå ihop några stycken och dela på frakten. Nu när vintern står för dörren får man ju passa på att byta lite slitdelar och vätskor, så varför inte slå till?



    * - Basic Upgrade Kit.

  • #2
    Mx5Parts - Vill nån vara med?

    Om det inte är för sent så är jag gärna med - måste ha ett set tändkablar (Magnecor KV-85)

    mx5parts.co.uk har förresten utförsäljning på mekhandböckerna...

    Comment


    • #3
      Mx5Parts - Vill nån vara med?

      Har inte fått tummen ur riktigt än, så det är lugnt. Måste dock vänta till den 25:e tidigast. har ju båge och lite smått på G och det finns ju annat att lägga slantarna på, typ Jul och sånt. Sen var visst syrrans pojkvän ute efter lite grejer till sin Miata även han.

      Hur löser man lättast frakten inom Sverige? Är det bara tändkablar du behöver?

      En mekhandbok hade ju kanske inte varit fel heller...

      Comment

      Working...
      X