Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Racing Beat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Racing Beat

    Jag har bara beställt från Mazda South och det paketet kommer nästa vecka, det är första gången jag beställt nåt från usa! Så ärligt talat vet jag inte hur de räknar ut frakten. Man får väl komma på någon bra formel... :wink:

    Xposeracing i Borås är numera ÅF för RacingBeat så om det inte blir dyrare än att beställa själv så tycker jag vi kan gå genom dom och slippa allt strul med att räkna ut frakt m.m.
    Skall kolla upp lite närmare vad samma prylar kan kosta om vi tar det genom dom...

    Men detta är ju ett gruppköp så det blir ju ett demokratiskt beslut!

    Comment


    • #32
      Racing Beat

      Låter bra! Kolla dom i Borås.
      Vi är dig evigt tacksamma för ditt slit.....då ser vi ut så här... :lol: :P
      Jag har inget emot att gynna lokalt västsvenskt näringsliv. (Om det inte kostar för mycket extra :wink: )

      Ev. skall jag ha en sats RB solid swaybar men har inte riktigt bestämt ännu.
      Vi kan ju alltid hoppas att RB har bra återförsäljarrabatter även till ett litet kyligt land i norden.

      Jag återkommer!

      Comment


      • #33
        Racing Beat

        Ursprungligen postat av Ivan G
        Låter bra! Kolla dom i Borås.
        Vi är dig evigt tacksamma för ditt slit.....då ser vi ut så här... :lol: :P
        Jag har inget emot att gynna lokalt västsvenskt näringsliv. (Om det inte kostar för mycket extra :wink: )

        Ev. skall jag ha en sats RB solid swaybar men har inte riktigt bestämt ännu.
        Vi kan ju alltid hoppas att RB har bra återförsäljarrabatter även till ett litet kyligt land i norden.

        Jag återkommer!
        Jag hade faktiskt inte räknat med så mycket "slit"! Trodde först inte att det fanns något intresse att beställa delar men det här blev en himla massa!

        Jag var i kontakt med RacingBeat ang. ÅF-rabatt och för att få det var man tvungen att ha en stor första order så min tanke var att något lokalt företag kunde bli ÅF och sen kan vi köpa delar billigare av dem utan att beställa direkt från USA.

        Hela grejen är ju att få så lite fraktkostnad som det bara går! Det är då man sparar mycket pengar...

        Comment


        • #34
          Racing Beat

          Ursprungligen postat av Viking
          Ursprungligen postat av Hallgren
          Hej,

          är intresserad av belägg:



          och TYP II front:


          Beroende på vad fraktpriset blir... Hör av dig när du vet!
          Leverans till Alingsås blir perfekt för mig!

          //Mattias
          Tyvärr kan jag inte ta reda på fraktpriset på varje grej. De är nog inte så glad på mig om jag frågar fraktpris på alla delar.
          Utgå från det jag frågade pris på så får du sedan uppskatta! Räkna med US$ x 12 så hamnar du nog ganska nära slutsumman inkl. moms och frakt.
          Eeeh, trodde att själva grejen med gruppköp var att dela på frakten... :roll:
          Kan ju lika gärna beställa själv annars?

          Comment


          • #35
            Racing Beat

            Ursprungligen postat av Hallgren
            Ursprungligen postat av Viking
            Ursprungligen postat av Hallgren
            Hej,

            är intresserad av belägg:



            och TYP II front:


            Beroende på vad fraktpriset blir... Hör av dig när du vet!
            Leverans till Alingsås blir perfekt för mig!

            //Mattias
            Tyvärr kan jag inte ta reda på fraktpriset på varje grej. De är nog inte så glad på mig om jag frågar fraktpris på alla delar.
            Utgå från det jag frågade pris på så får du sedan uppskatta! Räkna med US$ x 12 så hamnar du nog ganska nära slutsumman inkl. moms och frakt.
            Eeeh, trodde att själva grejen med gruppköp var att dela på frakten... :roll:
            Kan ju lika gärna beställa själv annars?
            Självklart måste vi räkna ut vad var och en ska betala i frakt - med, förslagsvis, utgångspunkt från (enklast och någorlunda rimligt) vikt.
            Hos MazdaSouth (om jag minns rätt...) så får man reda på vikten redan på webbsidan - innan man bekräftar sin beställning; RB borde väl också veta vad prylarna väger? Annars får vi väl uppskatta.

            Comment


            • #36
              Racing Beat

              okej

              Comment


              • #37
                Racing Beat

                Jag skall inte ha RB SwayBar, så jag är nöjd med mina stag enl. tidigare beställning.

                Hoppas det löser sig med fördelningan av frakten! :lol:

                (Kanske är bättre att försöka få firman i Borås att ta hem "paketet"?)

                Comment


                • #38
                  Racing Beat

                  Ursprungligen postat av jon
                  Vadå * 12 då blir ju frakten lika mycket som varorna kostar kan inte stämma eller?

                  Skicka iväg en förfrågan på alla grejorna vi beställt och se vad frakten blir så får vi väl dela på det kan inte vara så svårt.

                  mvh Jon.
                  Nja, kanske mer gånger 11 med den nya frakten med båt jag fick pris på men det stämmer nästan exakt!

                  Frakt, moms och tull utgör en väldigt stor del av hela beloppet, svar: JA!
                  Ca 7400kr(dagens dollarkurs) kostar det jag skall ha plus frakt($270), plus tull(~4%), plus moms(25%)!

                  Nu orkar jag inte upprepa samma sak hela tiden utan var och en får själv räkna ut vad det kan kosta!

                  Självklart skall jag skicka förfrågan när alla har bestämt sig! Om du vill veta vad frakten blir på just det du skall ha så kontakta gärna RB så får du ett bra svar på vad det kan kosta om du beställer själv...

                  Comment


                  • #39
                    Racing Beat

                    Självdog gruppköpet eller har jag missat något?

                    Comment


                    • #40
                      Racing Beat

                      Ursprungligen postat av DennisK
                      Självdog gruppköpet eller har jag missat något?
                      Skall skicka den kompletta listan på delar till Xposeracing.se så dom får kolla vilket pris de kan ge. Det skall inte bli dyrare än om vi beställde från USA i form av ett gruppköp!

                      Det verkar ju inte bli några mer som är intresserade så nu sammanställer jag listan på delarna...

                      Återkommer när jag fått ett slutgiltigt svar från Xposeracing.se och RB.

                      Comment


                      • #41
                        Racing Beat

                        Ursprungligen postat av Viking
                        Ursprungligen postat av DennisK
                        Självdog gruppköpet eller har jag missat något?
                        Skall skicka den kompletta listan på delar till Xposeracing.se så dom får kolla vilket pris de kan ge. Det skall inte bli dyrare än om vi beställde från USA i form av ett gruppköp!

                        Det verkar ju inte bli några mer som är intresserade så nu sammanställer jag listan på delarna...

                        Återkommer när jag fått ett slutgiltigt svar från Xposeracing.se och RB.
                        Toppen
                        Det lär väl knappast bli innan Julafton - så God Jul!

                        Comment


                        • #42
                          Racing Beat

                          Ursprungligen postat av DennisK
                          Självdog gruppköpet eller har jag missat något?
                          Nu undrar jag detsamma?

                          Comment


                          • #43
                            Racing Beat

                            Ursprungligen postat av Crazy Ivan
                            Ursprungligen postat av DennisK
                            Självdog gruppköpet eller har jag missat något?
                            Nu undrar jag detsamma?
                            Jag väntar på svar på en person som inte har bestämt sig för vad han skall ha...

                            Comment


                            • #44
                              Racing Beat

                              Jag hoppas verkligen inte att det är mig du väntar på? I så fall ber jag om ursäkt.

                              Mina pengar kommer att gå till en strulande MSV istället för ett Power Pulse och chassi-förstärkningar. :cry:

                              Comment


                              • #45
                                Racing Beat

                                Ursprungligen postat av JW
                                Jag hoppas verkligen inte att det är mig du väntar på? I så fall ber jag om ursäkt.

                                Mina pengar kommer att gå till en strulande MSV istället för ett Power Pulse och chassi-förstärkningar. :cry:
                                Nje, då var det två jag väntade på svar ifrån! Du kan vara lugn! :lol:

                                Comment

                                Working...
                                X