Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Racing Beat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Racing Beat

    Nu blir det till att köra bilen till Ferrita i Göteborg.
    Headern passar inte ihop med mellanröret så ett nytt måste tillverkas.
    Skall man satsa på en racekat när man ändå håller på tro?

    Helt plötsligt känner jag mig stressad! :?

    Comment


    • Racing Beat

      Ursprungligen postat av Viking
      Nu blir det till att köra bilen till Ferrita i Göteborg.
      Headern passar inte ihop med mellanröret så ett nytt måste tillverkas.
      Skall man satsa på en racekat när man ändå håller på tro?

      Helt plötsligt känner jag mig stressad! :?
      Strunta i racekat; ger inte mycket - och du bygger ju inte för race.

      Comment


      • Racing Beat

        Tog kontakt med RB angående problemet och de vill ta sig en titt på hela mitt system för de trodde det europeiska var likadant som det amerikanska! Vad kan det betyda tro? Skall jag köra utan system i sommar eller? :lol:

        Comment


        • Racing Beat

          Viking, tack för paketet som dök upp i ett stycke innehållande en massa blanka saker som man kan skruva och muttra på. :lol: :lol:

          (Nu är det bara det roliga kvar som man brukar säga.........konto som PM, tack! :lol: :lol: )

          Comment


          • Racing Beat

            Ett busspaket på väg till mig, eller hur löser vi det hela?

            Comment


            • Racing Beat

              Jag fick problem med min header igår :evil:
              Inget olösligt, bara oväntat och tidskrävande :?

              Originalmuttrarna passar bara på 6 av 8 pinnbultar; de andra två får inte plats så som headern är designad. Jag fick (på ett ytterst omständligt sätt) slipa ner kragarna på muttrarna för att med väldigt lite (ingen?) marginal kunna få på dem. Det är alltså nätt och jämnt att en liten M10-mutter (NV14) utan krage går på - och såna hade ju givetvis inte jag hemma...

              Sen upptäckte jag att det är likadant med flänsen mot katalysatorn...

              Pust :roll: :?

              Comment


              • Racing Beat

                Ursprungligen postat av DennisK
                Jag fick problem med min header igår :evil:
                Inget olösligt, bara oväntat och tidskrävande :?

                Originalmuttrarna passar bara på 6 av 8 pinnbultar; de andra två får inte plats så som headern är designad. Jag fick (på ett ytterst omständligt sätt) slipa ner kragarna på muttrarna för att med väldigt lite (ingen?) marginal kunna få på dem. Det är alltså nätt och jämnt att en liten M10-mutter (NV14) utan krage går på - och såna hade ju givetvis inte jag hemma...

                Sen upptäckte jag att det är likadant med flänsen mot katalysatorn...

                Pust :roll: :?
                Det är ju iaf ganska lätta problem jämfört med att jag var tvungen att köpa ny kat! Fast på motorn var det bolt-on! :wink:

                Comment


                • Racing Beat

                  Vingen hämtad och betald. Tack för hjälpen med transporten Viking.

                  Comment


                  • Racing Beat

                    Ursprungligen postat av Bewa
                    Vingen hämtad och betald. Tack för hjälpen med transporten Viking.
                    Gôtt det, hoppas du är nöjd! :wink:

                    Comment


                    • Racing Beat

                      Jajemen, nu är det bara att ta fram burken med blå hammarlack :shock: . Man vill ju ha vingen klar till 1 Maj.

                      Lite kuriosa: Jag hade tobak/spelbutik (12 år) innan jag blev budchaffis. Namnet på butiken : Viking Tobak.

                      Comment


                      • Racing Beat

                        Skulle bara tala om att vingen nu är lackad, återstår montering ( vilket år som helst ops: ).

                        Comment


                        • Racing Beat

                          Ursprungligen postat av Bewa
                          Skulle bara tala om att vingen nu är lackad, återstår montering ( vilket år som helst ops: ).
                          Oj, värst vad du är snabb av dig! :wink:

                          Lite bilder på den färdigmonterade vingen skulle uppskattas!

                          Comment


                          • Racing Beat

                            Ursprungligen postat av Viking
                            Ursprungligen postat av Bewa
                            Skulle bara tala om att vingen nu är lackad, återstår montering ( vilket år som helst ops: ).
                            Oj, värst vad du är snabb av dig! :wink:

                            Lite bilder på den färdigmonterade vingen skulle uppskattas!
                            Stressa mig inte

                            Comment


                            • Racing Beat

                              Ursprungligen postat av Bewa
                              Ursprungligen postat av Viking
                              Ursprungligen postat av Bewa
                              Skulle bara tala om att vingen nu är lackad, återstår montering ( vilket år som helst ops: ).
                              Oj, värst vad du är snabb av dig! :wink:

                              Lite bilder på den färdigmonterade vingen skulle uppskattas!
                              Stressa mig inte
                              haha, ok ok! Lycka till med monteringen och hoppas den är på till sommaren så du får lite mer downforce! :lol:

                              Comment

                              Working...
                              X