Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Köpråd

    Nu kommer ännu en jobbig fråga..
    Ni som är mer kunnig än mig på området. Jag har hittat följande objekt.



    Rimligt pris 75-70, 70-65, 65-60
    Bilen var enligt min mening i gott skick och punkter enligt miataklubbens hemsida har inspekterats ua.

    Tack på förhand//
    en blivande medlem....

  • #2
    Köpråd

    Jag tycker att det verkar lovande. Priset tycker jag är helt okej.
    Kolla om det finns servicebok (annars pruta mer).
    Import??
    Dokumentation??

    75' inte mycket att tjafsa om (tycker jag).

    /JOnas

    Comment


    • #3
      Köpråd

      Priser är väl alltid värda att tjafsa om? :wink: Det prutas för lite här i landet.

      Comment


      • #4
        Köpråd

        Nu blir det rätt!!
        Övrig info IMP -03 av bilfirma. Relativ god dokumentation innan imp.
        Bra skötsel av nuvarnade ägare i sverige.


        Fråga "2". Nu viker jag av från ämnet. KAMAXELREM på tyska och när skall den bytas??

        Tack för råden//

        Nu skall priset ner....

        Comment


        • #5
          Köpråd

          För dyrt !!
          Pruta !!

          Comment


          • #6
            Köpråd

            Det är ju hardtop med på bilen och därför tar säljaren lite extra betalt. Det kan vara bekvämt med hardtop på vintern, om du inte är intresserad så finns det säkert någon annan som vill köpa den för ca 6000-7000 kr och uppåt.

            /John

            Comment


            • #7
              Pris?

              Så ett pris runt ~70 är ej orimligt? :lol:

              Comment


              • #8
                Köpråd

                Säljaren begär 79.000, du vill pruta ca 10%. Det är en bit att gå innan ni möts men försök gärna. Du kan ju inte få mer än ett nej.

                Det beror också på om det är en motiverad säljare som måste bli av med bilen pga kommande vinter/pengabrist eller något annat. Jag hade nog försökt komma ner en bit i pris (kanske inte hela vägen till 70 eftersom utgångspriset är så högt) och sen tagit igen lite genom att sälja hardtoppen nu eller till våren.

                Fast vi kan ju debattera om det här till tidens ände. Dags att testa dina teorier på säljaren! Go, go, go!!

                /John

                Comment


                • #9
                  Köpråd

                  Tack för svaren och nog om detta.


                  Det jag och säkerligen många saknar på denna förträffliga sida är ungefärliga riktpriser.
                  Givetvis är skick, personligt omdöme etc. Den mest avgörande faktorn men en lista typ den många beg.handlare har, borde ge mer kött på benen för många.

                  Comment


                  • #10
                    Köpråd

                    Hur gick det, blev det något köp? Jag har själv varit och tittat på en Miata och den köpte jag efter 15 minuters provkörning Får den på måndag.

                    /John

                    Comment


                    • #11
                      Köpråd

                      Japp, äntligen en vettig bil. Dock så har snön kommit också, det krävs teknik för att ta den genom snön. Längtar tills vägarna blir bättre och solen kommer så man kan testa "hårfönen".
                      Våga pruta!!!

                      Comment

                      Working...
                      X