Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Miata köpes!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Miata köpes!

    Är ute efter en Miata med stora motorn för under 60 000:-
    # Helst med 1.8L-motorn, 1.6L-motorn KAN vara intressant, då med rätt pris.
    # Alla färger utom vit funkar.
    # Den skall bara besiktigad och körklar, inga repobjekt (småfel inga problem)
    # Gärna i Borås/GBG/JKPG-området med omnejd
    # Gärna med Hardtop
    # Svensksålda mest intressanta!

    Resten, såsom AC och liknande, är inte så viktigt.

    Maila info och bilder på vad du vill sälja så återkommer jag så fort som möjligt!

    Mail: beo56k@hotmail.com

    Eller skriv här bara, skall försöka kolla in varje dag!

    Skulle byten vara intressant så säljes denna i mitt svåra och tunga letande efter en cab



    Hör av er!

    Mvh

    Roger

  • #2
    Miata köpes!

    Finns inga 90-92 med 131hk, den kom 93 eller 94 om jag har klart för mig.

    Comment


    • #3
      Miata köpes!

      Okej mitt fel där. Tack för upplysningen!

      Ska kolla upp det lite mer noggrant, i vilket fall är det den stora motorn jag är ute efter

      EDIT: Sådärja, nu ändrade jag lite i texten. 1.6-liters KAN vara intressant också, dock är 1.8L mer attraktiv

      Mvh

      Roger

      Comment


      • #4
        Miata köpes!

        Kolla FAQ:en, där står mycket bra att veta.

        Comment


        • #5
          Miata köpes!

          Och, som alltid: skicket är mycket viktigare än såväl motor som årsmodell som miltal. Visst, 1,8-motorn har 15 hk mer men fr o m 1994 infördes dessutom diverse förstärkningar som gjorde bilen 70 kg tyngre. Så det är inte direkt skillnad som natt och dag, det man märker är att 1,8:an har ett bättre vridmoment så man behöver inte växla lika mycket när det är kuperat. Å andra sidan, så trevlig som en Miata är att växla så kan man nästan räkna det som en nackdel! ;-)

          Och du, när du köpt din bil: välkommen in i Sveriges bästa Miataklubb! :-)

          Comment


          • #6
            Miata köpes!

            ..och de 70 kilo gav bilen ganska bra mycket mer vridstyvhet :wink:

            Comment


            • #7
              Miata köpes!

              Vad jag förstått så sitter det samma motor i 94 och framåt som Mazda 323F (16V DOHC) och den är jag mycket bekant med, har haft en del bilar och glömmer inte min gamla goa 323F och karaktären i bilen

              Jag är INTE ute efter hästkrafter för tillfället, det får bli på någon annan bil istället, nu är jag bara ute efter en rolig liten bil
              Men finns de med en någorlunda stor motor så går den i första hand, så missuppfatta mig inte som en som är ute efter att åka så fort som möjligt Då hade jag hellre skaffat en S13 och slängt i trim för 40 lakan istället :twisted:

              Jag är gött sugen på en cab nu iallafall, får se hur det löser sig, måste byta en spindelled på Renaulten först bara sen blir det väl att kränga av den. (MEN jag är ganska velig av mig för tillfället så man vet aldrig hur det blir)

              Comment


              • #8
                70 kg

                ...om de 70 kg inbegrep vikten av de större bromsarna så gör det inte mig någonting. Dessutom lär 1.8-motorn ha en lite trivsamma utväxling för motorvägsfart än 1.6 - men detta har jag inte jämfört själv utan läst om. Vet inte om det stämmer.

                Comment


                • #9
                  Miata köpes!

                  Jodå, vad jag förstått så skall man ha ett lägre varvtal på femman när man ligger i bra takt på motorvägen (~120/km/h) på 1.8´an.
                  Det är ju inte så tråkigt.
                  Vore skoj o få tag på en diffad oxo, alla svensksålda skall ju tydligen vara det iallafall

                  Comment


                  • #10
                    Miata köpes!

                    Ursprungligen postat av Jim
                    ..och de 70 kilo gav bilen ganska bra mycket mer vridstyvhet :wink:
                    jepp, ca 15%

                    Comment


                    • #11
                      Miata köpes!

                      Nu börjar det röra sig lite, lade in Renaulten på Blocket igår och redan fått lite bud:

                      Byte:
                      Pontiac Firebird 89- Targa, V8, AC, nya däck, kanonskick
                      Audi A8 (LOL! Det är ju inte riktigt samma klass som Miata kanske hehe, kan tänka mig folk som kanske erbjuder en Fiat Barchetta eller Fiero eller Z3´a eller nåt med en stor jävla A8! Hohoh )

                      Samt ett bud på 68000:-

                      Får se hur det går nu till helgen

                      Ett steg närmre en Miata iallafall!

                      Comment


                      • #12
                        Miata köpes!

                        Jag skall tyvärr sälja min pärla.
                        Det är blå 91:a i mycket gott skick. Som ny i lacken. Nya dämpare, fjädrar, kamrem, alla vätskor inkl diff och växellåda, Öppet filter, ny cab, fönsterhissar, larm, centrallås inkl bagagelucka mm mm.
                        Hör av dig om du är intresserad.

                        Patrik 0704-416768, GBG


                        Ursprungligen postat av ruskprick
                        Nu börjar det röra sig lite, lade in Renaulten på Blocket igår och redan fått lite bud:

                        Byte:
                        Pontiac Firebird 89- Targa, V8, AC, nya däck, kanonskick
                        Audi A8 (LOL! Det är ju inte riktigt samma klass som Miata kanske hehe, kan tänka mig folk som kanske erbjuder en Fiat Barchetta eller Fiero eller Z3´a eller nåt med en stor jävla A8! Hohoh )

                        Samt ett bud på 68000:-

                        Får se hur det går nu till helgen

                        Ett steg närmre en Miata iallafall!

                        Comment

                        Working...
                        X