Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpes MX-5 NA (KÖPT)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Köpes MX-5 NA (KÖPT)

    F d medlem på väg ner i träsket igen.

    Önskar köpa en första generationens 1,6 välservad, i gott skick, rostfri och utan långtgående modifieringar som inte går att återställa.

    / Patrik

  • #2
    SV: Köpes MX-5 NA

    Tja en svensksåld röd -90 som gått 14200 mil på ljusa årstiderna och som sovit i garage varje vinter sedan-96.
    Bilen är ok bes 0701 ua. har satt på rostfritt avgas -06 nya bromsar-06
    bytt alla oljor -0701 (jobbar själv i smörjoljebranchen).
    bilen en hel cabb och dessutom en svart hardtop.som extra utrustning.
    är modifierad med vinge bak.
    pris bil: 62000:- och 9.000 för hardtop men nya friktiondäck ,gått 50-mil.
    bilen finns i västra göteborg och vill du se den så 0707-23 68 48
    Göran

    Comment


    • #3
      SV: Köpes MX-5 NA

      Hej!
      Jag har en British Racing Green av 95 års modell. Cabben är beige. Bilen har gått 6.800 mil. Enbart sommarkörd, står i varmgarage på vintern. Utrustad med radio, ABS, elhissar, airbag. Helt original, inget ändrat på bilen. Servad varje höst inför vinterförvaring. Bilen är helt felfri och i mycket bra skick. På grund av att vi blivit av med garageplatser säljer vi 2 av våra bilar för att ersätta med en året-runt-bil.
      Är du intresserad av en Peugeot 206 xs -99 så är den också till salu. Mycket bra vinterbil.
      Har du några frågor får du gärna återkomma.
      Hälsningar
      Britt Marie

      Comment


      • #4
        SV: Köpes MX-5 NA

        Vad vill du ha för 206:an. Färg och miltal vill jag oxå veta. Var finns den? Är det utanför Stockholmsområdet är jag inte intresserad. Inte heller om den inte har full servicebok och är kamremsbytt.



        Mvh
        Peter Ennerfelt

        Comment


        • #5
          SV: Köpes MX-5 NA

          Hej Peter.
          Färgen är blå (som blå färgen i Svenska flaggan, ej metallic) och bilen har gått 4.500 mil. Ej sommarkörd!! Servad varje vår innan bilen ställts in för sommarförvaring i varmgarage. Kamrem senast bytt hösten 2006. Utrustad med radio, CD-växlare, ABS, elhissar, fjärrlås, vinter och sommardäck. Pris 65.000 :-. Bilen finns i Helsingborg med vi är ofta i Stockholm.
          /Britt Marie

          Comment


          • #6
            SV: Köpes MX-5 NA

            Tack Göran och Britt Marie för svar!

            Göran. Jag är inte så förtjust i vinge så den bilen passar nog inte mig. Men tack för intresset.

            Britt Marie. Eftersom jag själv bor i Stockholm är det förstås smidigt om möjligheten finns att se bilen här. Britt Marie, vilket pris begär du för din gröna...? Undrar också om cabben är original, alltså inte har bytts, och om någon kompletterande rostskyddsbehandling har gjorts?

            Hälsningar
            Patrik

            Comment


            • #7
              SV: Köpes MX-5 NA

              Hej!

              Tack för svar på 206:an, jag är inte intresserrad.

              Mvh
              Peter Ennerfelt

              Comment


              • #8
                SV: Köpes MX-5 NA

                Angående den gröna Miatan.
                Pris 75.000?
                Cabben är original, nej jag har inte kompletterat rostskyddet.
                Vi har två resor till Stockholm inplanerade nu i juni och juli. Tyvärr måste vi använda skåpbil på dessa resor eftersom vi skall transportera mängder med prylar. Du kan ju ta en tripp till Helsingborg för att titta på bilen och kombinera med shopping i Tyskland (20 mil från Helsingborg) där starkölen (Sort Guld) kostar 3:- st.
                /Britt Marie

                Comment


                • #9
                  SV: Köpes MX-5 NA

                  Hej!

                  Se: http://www.blocket.se/vi/12340589.htm?ca=10_s
                  Bilen är ej modifierad utan helt original förutom träratten. Originalratten finns kvar.

                  Hälsningar Jonas

                  Comment


                  • #10
                    SV: Köpes MX-5 NA

                    Hej igen!

                    Ledsen att jag inte besvarat inläggen på ett tag - oplanerad resa.

                    Britt Marie: Om cabben inte är bytt ligger din något högt i pris. Men Vad kan du tänka dig?

                    Jonas: Jag ringer dig under helgen.

                    Hälsningar / Patrik

                    Comment


                    • #11
                      SV: Köpes MX-5 NA

                      Hej!
                      Angående gröna Miatan.
                      Är bara hemma i Helsingborg på kort besök till måndag (9/7) och är sedan tillbaka i mitten av augusti. Är du fortfarande intresserad så ring 0705 655412

                      Comment


                      • #12
                        SV: Köpes MX-5 NA

                        Ska eventuellt till Helsingborg i morgon och hem måndag, du har möjligtvis inte en grön hardtop tilll din bil som du kan sälja separat

                        Comment


                        • #13
                          SV: Köpes MX-5 NA

                          Hej!

                          Jag vill bara meddela att jag inte längre söker någon bil.

                          Hälsningar
                          Patrik

                          Comment

                          Working...
                          X