Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bus-NB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Bus-NB

    Hade jag inte redan haft en Na så....

    http://www.blocket.se/vi/9450095.htm?ca=13_s

    Låter som ett bra pris i nina öron

  • #2
    SV: Bus-NB

    Bilen var på annons för ett år sedan, även då stod det att det krävdes en köpare med kompetens inom motorstyrning. \

    Comment


    • #3
      SV: Bus-NB

      Ursprungligen postat av Fredrik Henriksson
      Bilen var på annons för ett år sedan, även då stod det att det krävdes en köpare med kompetens inom motorstyrning. \
      Det är ju bara en SMT6 piggy på den.

      Men rent spontant låter det på annonsen som om den är mer "dekaltrimmad" än nåt annat. Allt det jobbat och endast en SMT6??
      Har de skippat VVT (topp från en 99a tex) eftersom det är lite speciellt att göra customkammar till VVT (har aldrig sett nån listad)?

      Nåja, priset är ju ok och en extra motor för besiktning går ju att fixa (totalpris ungefär som värdet för en 01a).
      Bor i Mölndal, är i Forshaga ibland

      MX-5 Trophy -99, by Kronos Racing | 1998 JDM RS, rostig med billig

      Comment


      • #4
        SV: Bus-NB

        Förra gången den var på annons saknades lösning för motorstyrning helt. Spontant känns det lite konstigt att dom fortfarande inte fått bilen korrekt mappad, hmm en hund begraven?
        Niklas har rätt i att priset känns ok, skaffar man en extra motor för besiktning så har man ju löstproblemet.
        Kanske kan MS fixa så bilen får godkända avgasvärden?

        Undra vad allt godis har kostat?

        Comment


        • #5
          SV: Bus-NB

          nu har jag garagerat min bil, som är just denna ni snackar om. den har gått igenom besiktning med motorn som den är.
          dock kommer vi skippa smt6 eftersom den inte funkar optimalt med miatan o köra med en halltech istället. ska bli riktigt skojigt att bli en aktiv (förhoppningsvis) medlem i klubben under nästa säsong.

          tjohej

          Comment


          • #6
            SV: Bus-NB

            Ursprungligen postat av Martin Ström
            nu har jag garagerat min bil, som är just denna ni snackar om. den har gått igenom besiktning med motorn som den är.
            dock kommer vi skippa smt6 eftersom den inte funkar optimalt med miatan o köra med en halltech istället. ska bli riktigt skojigt att bli en aktiv (förhoppningsvis) medlem i klubben under nästa säsong.

            tjohej
            Kul! Då kanske man får se skapelsen på nå´n träff i sommar...

            Comment


            • #7
              SV: Bus-NB

              Ursprungligen postat av Martin Ström
              ska bli riktigt skojigt att bli en aktiv (förhoppningsvis) medlem i klubben under nästa säsong.
              Hmm, reaktionsrepresentant från AMS antar jag (AMS 24 nämner bilen)?
              Det är ju lovande att ha represenation från flera tidningsredaktioner
              Bor i Mölndal, är i Forshaga ibland

              MX-5 Trophy -99, by Kronos Racing | 1998 JDM RS, rostig med billig

              Comment


              • #8
                SV: Bus-NB

                japp, stämmer.
                ska bli kul o träffa alla kunniga miatanissar o ta lärdom.
                nån konkurrens till Hammarsjös Roadsport hade jag dock inte tänkt ge, inte i första taget iaf. men man vet aldrig, har hört att miataviruset är en svår sort.
                kul förresten Niklas att du A) bor i närheten, B) läser AMS.

                Comment

                Working...
                X