Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Miata 1.8 -94 BRG (äh, jag behåller den istället)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Miata 1.8 -94 BRG (äh, jag behåller den istället)

    Säljer nu min fina Miata. Det är en -94 med den \"stora\" motorn på 1.8 liter.
    Nybesiktigad (maj) utan anmärkning. Ursprungligen från Canada, tidig import
    (reg: PTT793) Jag har haft bilen ca 1½ år och under tiden servat den regelbundet med enbart kvalitetsprodukter, bytt slitagedelar, och uppgraderat den med kvalitetsprodukter. I varmgarage vintertid.
    Servad med Castrol Edge 0W-40
    Nya stift
    Nya remmar
    Kamrem bytt
    Nyligen bytt växellådsolja och diffolja (Redline) Bytt packningar för växelspaken Justerbara Gula Koni sportstötdämpare med matchande hårda sänkfjädrar från Flyin\' Miata monterade 2005 Koni öppet sportluftfilter (2006) Simons sportavgassystem Stålspunna bromsslangar (2006)
    3 uppsättningar däck:
    Nästan nya Bridgestone RE540S R-däck på original 14\" aluminiumfälg (2 banträffar)
    Nya sommardäck (ca 250 mil) på 15\" aluminiumfälg
    Vinterdäck på 14\" plåtfälg
    Hardtop med matchande stripes
    Bagageräcke med tillhörande aluminiumkoffert
    Ny plast/gummi ruta i cabben Störtbåge (SBF-godkänd)
    6-punktsbälte (monterat) och Momo glasfiberstol till förarplatsen (byts på 10 min)
    Webasto motorvärmare
    Bra ljud - Pioneer stereo med Infinity tvåvägshögtalare och Sony Xplod slutsteg. Ingång för iPod / Mp3-spelare Bilen har Servostyrning och ABS men ingen AC

    Finns i Malmö

    Endast seriösa..

    Pris: 75000 kronor

    Tel 0707-13 33 98
    Mail: andreas@vindal.nu

    [img width=800 height=600]http://somogyi.mine.nu/temp/miata_blocket.jpg[/img]

  • #2
    SV: Miata 1.8 -94 BRG

    nyfiken på din bil. Var finns den?
    08-hälsningar
    Uffe

    Comment


    • #3
      SV: Miata 1.8 -94 BRG

      Miataninja\'s bil finns oftast på nån krokig väg runt Malmö

      Comment


      • #4
        SV: Miata 1.8 -94 BRG

        Stämmer bra det, i och omkring Limhamn finns den. Priset är nu 70 000 kr...

        Comment


        • #5
          SV: Miata 1.8 -94 BRG

          Låter som en banpreppad bil.. Har du orginalinredning kvar? Är stripesen lackade eller går dem att få av på nåt sett. Letar efter en gatbil..

          Mvh Roger

          Comment


          • #6
            SV: Miata 1.8 -94 BRG

            Hej!

            Originalinredning finns kvar dvs det är bara stolen man behöver byta tillbaka. Stripesen går nog att få av, de är inte lackade utan det är vinyl. Bilen är väl 50% banpreppad men den har ju stereo osv så det är ju inte 100% rejsig...

            Comment


            • #7
              SV: Miata 1.8 -94 BRG

              OK.. Jag har varit i kontakt med dig förut och har kanske blivit lite intresserad nu när du sänkt priset lite. Va har du för mail adress?

              Mvh / Roger

              Comment


              • #8
                SV: Miata 1.8 -94 BRG

                Hej!

                Andreas@vindal.nu kan du nå mig på!

                // Andreas

                Comment


                • #9
                  SV: Miata 1.8 -94 BRG

                  Är inte till salu längre, ekonomin är tryggad och bilen ska renoveras i vinter för att bli riktigt fräsch till våren!!!

                  Comment


                  • #10
                    SV: Miata 1.8 -94 BRG

                    Ursprungligen postat av Miataninja
                    Är inte till salu längre, ekonomin är tryggad och bilen ska renoveras i vinter för att bli riktigt fräsch till våren!!!
                    Grattis!!!!Att du är miataägare menar jag.

                    Comment


                    • #11
                      SV: Miata 1.8 -94 BRG (äh, jag behåller den istället)

                      Man ska inte sälja sin Miata. Jag har gjort det två gånger för att ha till insatts i hus och varje gång har jag i efterhand ångrat det. Sen puttrar man omkring i sin kombi och ser andra Miator och drabbas av svårartad avundsjuka.


                      Bättre att behålla och se om det blir konkurs.

                      Fast om man ska köpa en ny så kanske man kan överväga att sälja den gamla.

                      Bra beslut.

                      Comment

                      Working...
                      X