Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Miata Sport 01-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Miata Sport 01-

    Miata Sport 01-04 köpes...EJ ljusblå

    kingnille@hotmail.com

  • #2
    Miata Sport 01-

    Uhhhh, ruggigt nära namnintrång....
    Välkommen du MiataMan

    Comment


    • #3
      Miata Sport 01-

      Blir inte lätt att hålla reda på er två......

      Kan inte en av er byta till.....Volvomannen, eller Opelmannen eller, jag vet - Toyotamannen? :wink:

      Comment


      • #4
        Miata Sport 01-

        Var det inte någon annan som skulle byta namn efter nyår?

        Comment


        • #5
          Miata Sport 01-

          I´m still awake.....Nehe vem kan det vara som skall byta namn?? :lol:

          Glömde att välkomna MiataMan! ops: Alltså. VÄLKOMMEN MiataMan!

          PS. Nu du Miatamannen, nu står min blåa i vila, rentvättad(!) och sedan idag med silveröverdrag i garaget!

          Comment


          • #6
            Miata Sport 01-

            En kanske lite dum fråga: Går det att registrera samma användarnamn på detta Miataforum två gånger? På min jobbtelefon (Simens) går det ialla fall att göra det.

            /Mårthen

            Comment


            • #7
              Miata Sport 01-

              Mina föräldrars grannpajk har en till salu! Körd året runt men den ser ok ut iaf...



              Den fanns visst redan här också:

              Comment


              • #8
                Miata Sport 01-

                upp :roll:

                Comment


                • #10
                  Re: Miata Sport 01-

                  Ursprungligen postat av MiataMan
                  Miata Sport 01-04 köpes...EJ ljusblå

                  kingnille@hotmail.com
                  Eftersom du säkert är medlem så har du säkert fått ett mail från Mazda där du får köpa en helt ny -04 1,8 sport för 199 000:- Kanonpris!

                  hade jag haft lite fler pengar hade jag slagit till direkt! Denna bil måste ha kostat 240 000:- för några månader sedan!

                  Comment


                  • #11
                    Re: Miata Sport 01-

                    Ursprungligen postat av Dan P
                    .... helt ny -04 1,8 sport för 199 000:- Kanonpris!
                    199 900 är det
                    Bor i Mölndal, är i Forshaga ibland

                    MX-5 Trophy -99, by Kronos Racing | 1998 JDM RS, rostig med billig

                    Comment


                    • #12
                      Re: Miata Sport 01-

                      Ursprungligen postat av NiklasFalk
                      Ursprungligen postat av Dan P
                      .... helt ny -04 1,8 sport för 199 000:- Kanonpris!
                      199 900 är det
                      ...jamen, då är det ju för dyrt... :lol:

                      Comment


                      • #13
                        Miata Sport 01-

                        Jag tror att dom kostar 233.000:-ordinarie pris minus ev rabatt....Så att 199.000:- lockar inte.
                        Hur mycket kommer NC Miatan att kosta?? jag gissar att den inte blir så mycket dyrare än dagens Miata.
                        OM jag skulle köpa en ny Miata skulle jag köpa en NC för ca 35-40000:- till.
                        Glöm inte att det är "gamla" karossen+det är en 04:a även om den inte är uttagen.
                        Runt 180.000:- vore intressant.

                        Comment


                        • #14
                          Miata Sport 01-

                          Ursprungligen postat av MiataMan
                          Jag tror att dom kostar 233.000:-ordinarie pris minus ev rabatt....Så att 199.000:- lockar inte.
                          Hur mycket kommer NC Miatan att kosta?? jag gissar att den inte blir så mycket dyrare än dagens Miata.
                          OM jag skulle köpa en ny Miata skulle jag köpa en NC för ca 35-40000:- till.
                          Glöm inte att det är "gamla" karossen+det är en 04:a även om den inte är uttagen.
                          Runt 180.000:- vore intressant.
                          05 (årsmodellen betäms lite mysko av vägverket) är det lite andra fälgar och nåt mer som skiljer (inte mycket iofs). Men gummidetaljerna är ju några månader yngre....
                          En ny NB nu för ca 200 eller en NC om 12 månader för ca 250 (gissning) är ju upp till var och en att välja.

                          Sen finns det ju fina begagnade i alla årsmodeller för mindre pengar.
                          Det kan ju iofs vara svårt att ta ut 165' för en -01a nu. Det är nog köparens marknad under året som kommer. Priserna kommer att falla lite som de generellt gör när det kommer ut en ny modell.
                          Bor i Mölndal, är i Forshaga ibland

                          MX-5 Trophy -99, by Kronos Racing | 1998 JDM RS, rostig med billig

                          Comment


                          • #15
                            Miata Sport 01-

                            199.900:- för en -04 lär det inte vara så mycket prutmån på då den är sänkt från 233.000:-, Medans en -05 troligtvis går att pruta 8-10 % utan inbyte. (Om det nu inte blir ett himla riv efter den nya, för då lär dom inte pruta en krona). Då är vi genast nere på ca 225.000:- för den nya modellen om man vill vänta... Skiljer plötsligt inte så mycket. Det kan ju jämföras med när våra kära kvällstidningar presenterar priser för självimport från tex Danmark och jämför med dom svenska. Glöm allt vad prut heter i Danmark på en ny bil som ska gå på export....Sen tillkommer ju vagnskada mm.. Ok, jag halkade iväg lite från ämnet :wink:
                            Jobbåka: Mercedes GLC 300d AMG, - 21
                            Retrosport: SAAB Sonett V4-68 #950, US-spec, Sonett Blue..
                            Blårökåka: SAAB 96 GT750, -60, Pärlgrå trubbnos i originalskick..
                            Cabbe: SAAB 900s classic - 94 Lågmilare I nyskick från USA.
                            Kombi: SAAB 95 B Deluxe - 64, en ägare. Rostfri Norrlandsbil.
                            Vinter: SAAB 96 V4 - 75b. Retro rally för bilorientering.

                            Comment

                            Working...
                            X